Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A 444.hu kérte ki az MVM-csoport arculatváltására vonatkozó szerződéseket, amikből kiderült, hogy az egész projekt a kialakítástól a hirdetésig mind a kormánypártnál jól fekvő vállalkozók és cégek zsebét tömi ki - írja az Index.

A tervezés még csak 16 millió forintba került:  Az arculat maga két hét alatt készült el a Szijjártó Péter külügyminiszterrel és Seszták Miklós fejlesztési miniszterrel jóban lévő Kuna Tibor Trinity Communications nevű cégénél, ami arról híres, hogy Kuna másik kommunikációs cégével szokott versenyezni az állami megrendelésekért. Ezért a kéthetes melóért most 11,3 millió forintot kaptak.

A tervezéshez 5 millióért kutatta a fiatalok ízlését a Kutatópont nevű cég, ami Győri Tibor volt jogi ügyekért felelős miniszterelnökségi államtitkárhoz tartozik, és amit a kormánybarát Nézőpont intézetből ismert Mráz Ágoston elemző vezet.

A kész arculatot aztán el kellett kezdeni megismertetni az emberekkel.

Tévészpotot például 133 millió forintért vett az MVM, csak a TV2-nél. A nyomtatott és online sajtóban összesen közel 118 millióért hirdeti új arcát az MVM. Az összegből 40 millió landol Habony Árpád Modern Media Groupjánál, 23 millió jut a Ripostnak, 13,8 millió az Origo-csoportnak, 4,7 millió pedig a Pesti Srácok kiadójának.

Óriásplakátokra pedig 35 milliót költ az MVM. Ezt az összeget mind egy bizonyos ODEX Outdoor Expert Kft. kapta, amit a Habonnyal jó kapcsolatot ápoló és a TV2-nek műsorkészítőként és beszállítóként is dolgozó Rákosi Tamás vezet.