Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A kártyapótlás díja legfeljebb a pótlással összefüggésben ténylegesen és közvetlenül felmerülő költség lehet - írják elő abban a módosítási javaslatban, amelyet már benyújtottak a parlamenthez. Nagyobb összeg tehát nem hárítható át az ügyfélre. A bankok többsége most bünteti a kártya letiltását - olvasható a portálon.

A jelenlegi előírások szerint a tiltást megelőzően 45 ezer forintnak megfelelő összeg mértékéig a kártyabirtokosnak kell viselnie a kárt. A jövőben ez alól is mentesülhet a kártyabirtokos, ha a lopást a használat előtt nem észlelhette, a bank hibázott vagy nem biztosította megfelelően a letiltás lehetőségét.

Azt már eddig is tartalmazta a jogszabály, hogy a bank visel minden kárt, ha a visszaélés "információtechnológiai eszköz vagy távközlési eszköz használatával" történt, ilyenkor a banknak kell bebizonyítania, ha ügyfele súlyosan gondatlan volt. Mindehhez a javaslat szerint bekerül a törvénybe, ha a kedvezményezett vagy annak pénzforgalmi szolgáltatója nem fogadja el az erős ügyfél-hitelesítést, meg kell térítenie a fizető fél pénzforgalmi szolgáltatójának okozott kárt.

Kedvező változás jöhet a zárolási szabályok terén is, mert a módosítás kimondja, hogy amikor a fizetési megbízás pontos összege a fizető fél általi jóváhagyás időpontjában még nem ismert (nem tudni például, hány napig marad a szállodában, és mit fogyaszt), a pénzforgalmi szolgáltató csak abban az esetben foglalhat le pénzt, ha a fizető fél jóváhagyta a zárolás pontos összegét. Előírják továbbá, hogy a zárolást a tényleges fizetést követően haladéktalanul fel kell oldani - írja az azenpenzem.hu.