A félévkor tapasztalt enyhe javulást követően folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó csökkenő trend, amellyel újabb mélypontot ért el a cafeteriát tervező cégek aránya. Így jelenleg a vállalkozások mindössze 39 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával, ez az utóbbi tíz év legalacsonyabb aránya.

A 2008-as csúcsidőszakhoz képest most feleannyi kkv tervez béren kívüli juttatásokkal. A különböző elemek népszerűsége egyaránt csökkent az előző negyedévhez képest, egyedül az utazási hozzájárulásnál történt enyhe javulás.

Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteriaelem, annak ellenére, hogy 32 százalékról 28 százalékra csökkent azon vállalkozások aránya, amelyek a közeljövőben szeretnék alkalmazni. Ezt követi a közlekedési költségek megtérítése (17 százalék) és a Szép-kártya (10 százalék), míg a pénzbeli jutalmat nyújtó cégek aránya a felére esett vissza (5 százalék) - részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A béren kívüli juttatás alkalmazásának gyakorisága minden ágazatban sokat csökkent. Az ipari, építőipari és a mezőgazdasági cégek harmada tervezi cafeteriával támogatni dolgozóit a következő egy évben, míg a kereskedelemben (40 százalék) és a szolgáltató szektorban (42 százalék) ennél kedvezőbb a helyzet. A különböző méretű cégek közül a mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak a legkevésbé (35 százalék) cafeteriára, a kis- és középvállalkozásoknál viszont ez az arány egyaránt 43 százalék.

Régiós szinten is nagyok az eltérések: a Dél-Dunántúlon a cégek 48 százaléka fogja támogatni dolgozóit a béren kívüli juttatások valamelyikével, ezzel szemben Észak-Magyarországon csupán fele ennyi cég gondolkozik így.