Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

Az OTP elsőként jelentkezett a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) kibocsátói körébe, már kötik az elfogadóhelyekkel a megállapodásokat és a tervezett menetrend szerint júliusban kibocsátják az első plasztikokat − tudtuk meg Róth Lajostól, a legnagyobb magyar bank pénztárszolgáltatójának vezérigazgatójától. Úgy látja, hogy a piac nyitott, számítanak más kibocsátók belépésére is, de mindent megtesznek, hogy a leggyorsabban, a legmagasabb minőségben biztosítsák a rendszer szolgáltatásait.

Ami a lehetséges konkurenseket illeti, az MKB már jelezte csatlakozási szándékát, de a többiek mintha kissé lemaradtak volna. Lapunk érdeklődésére a K&H-nál jelezték: egyelőre vizsgálják ennek lehetőségét. Az UniCreditnél most folynak a SZÉP kibocsátásával, üzleti modelljével kapcsolatos szakmai elemzések. A Raiffeisennél úgy tudják, hogy a SZÉP kibocsátására azok a bankok jogosultak, amelyeknek van saját egészségpénztáruk (OTP, K&H, MKB). Ezzel együtt ők is gondolkodnak azon, milyen módon lehetne csatlakozni a kibocsátókhoz. A Citibank, a TakarékBank és a Budapest Bank viszont egyelőre biztosan nem lép a ringbe.

Az OTP határozottan előnyben van a többiekhez képest. Már rendelkezik ugyanis cafeteriakártyával. Ezek száma − tájékoztatta lapunkat Róth − május végén már meghaladta a 70 ezret, az elfogadóhelyi hálózat pedig csaknem 6,9 ezer szolgáltatót számlál országszerte. Az idei első öt hónapban a kártya segítségével bonyolított utalványforgalom megközelítette a hárommilliárd forintot. Ennek túlnyomó részét étkezési utalványokra fordították.

Az OTP Pénztárszolgáltató vezetője szerint a pihenőkártya mellett továbbra is kiemelt fontosságú, hogy vállalati partnereik számára a legteljesebb körű szolgáltatást nyújtsák, így a SZÉP-en kívül a hagyományos utalvány típusú cafeteriaelemek és az önkéntes pénztári termékek is a portfóliójukban maradnak − a megszokott piaci árazással. Ezeket nem is tekintik versenytársnak, a béren kívüli juttatások rendszerének egymást jól kiegészítő elemeiként építik be mindegyiket szolgáltatási csomagjukba. Az egész termékpalettát már egységes vállalati kiszolgáló rendszerben, szoftveres nyilatkoztató és nyilvántartó rendszerrel együtt ajánljuk partnereinknek, akár szakértői tanácsadással is megtámogatva − hangsúlyozta Róth.

Az üdülési csekken kívül (a gyakorlatban ezt váltja fel a SZÉP) szinte minden cafeteriaelemet plasztikon kínáló konstrukció az OTP-é mellett egy akad a piacon. A Multi-Pay − mondták el a társaságnál − a januári piacra lépés óta eltelt időt sikerként értékeli, már csaknem száz munkáltatóval állnak kapcsolatban. Ugyan a havi tízezret meghaladó tranzakciószám töredéke a Multi-Pay informatikai kapacitásának, de ahhoz már elegendő, hogy a saját fejlesztésű informatikai rendszer stabilitását bizonyítsa. Erre az évre 1,6 milliárd forint értékű szerződést kötöttek, amelynek a tizede már realizálódott. E konstrukció olyan (a plasztikpiacon szokatlan)  elszámolási rendszert alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a cafeteria egyes elemei felhasználási cél szerint elkülönítetten, külön alszámlákon legyenek. A fizetésnél a bankkártyáknál alkalmazotthoz hasonló kóddal lehet "előhívni" az alszámlákat. Minden egyes cafeteriaelemhez külön kód tartozik, amelyek a kártyán is szerepelnek.

A Multi-Paynél az eddigi tapasztalatok alapján azt gondolják, hogy a cafeteriakártyák az idén robbanásszerűen elterjedhetnek, hiszen ezekkel jelentős a költségmegtakarítás a munkáltatói és az elfogadói oldalon is. Az állam érdeke pedig ennél fontosabb: a kártyás fizetések transzparensek, átutalással történnek, ezzel kizárják a feketegazdaságot ebből a körből.