BUX
38657

CSR-díjat kapott a Tesco, a Pfizer és a Coca-Cola is

Múlt csütörtökön tartották meg Budapesten a Good CSR 2010 gáláját, amelyen átadták az idei program elismeréseit. A felelős vállalatok közösségének tagjai közül a Tesco, a Pfizer és a Coca-Cola vehetett át díjakat. Különösen fontos - fogalmaz a Good CSR közleménye -, hogy vannak olyan vállalatok és vállalati szakemberek, akik a gazdasági válság ellenére is hisznek a felelős és fenntartható vállalati működés fontosságában.

-x-, 2010. december 1. szerda, 13:32

Múlt hét csütörtökén adták át a Good CSR 2010 program díjait a felelős vállalatok közösségének idei gáláján. A három díjat a program keretében elkészített rövid jelentések alapján ítélte oda a független szakmai zsűri, amelynek tagjai Adriány Kincső, a Hungarian Business Leaders Forum ügyvezető igazgatója, Bálint Viktor médiaszakértő és Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója voltak.

A Tesco vehette át a vállalati felelősségvállalás irányításának legjobbja címmel járó díjat. A zsűri indoklása szerint a Tesco rövid jelentéséből kiderül, hogy az Iránytű nevű irányító eszköz segítségével szisztematikusan határozzák meg azokat a területeket, amelyek fontosak az eredményes működés szempontjából. Az Iránytű része a Közösségi Terv is, amely a vállalati felelősségvállalás terén jelöli ki a legfontosabb teendőket.

Az iparági kihívásoknak való megfelelésért járó díjat a Pfizer kapta. A zsűri elsősorban azt értékelte, hogy a Pfizer minden CSR programja szorosan kapcsolódik az iparághoz, amelyben a vállalat működik, annak specifikus problémáira, jelenségeire ad nagyon jó válaszokat.

A Coca-Cola Magyarország a stratégiai civil együttműködés területén bizonyult a legjobbnak. A zsűri azt emelte ki, hogy a vállalat CSR tevékenysége során rengeteg különböző szektort bevon, és számos stratégiai partneri megállapodást kötött országszerte.

Braun Róbert, a B&P Braun & Partners Magyarország alapítója és partnere beszédében kiemelte annak fontosságát, hogy a gazdasági válság ellenére vannak cégek, amelyek pénzt, időt és energiát áldoznak arra, hogy felelősen működjenek - és erre sarkallják munkatársaikat is. Megjegyezte, hogy a világban ma tapasztalható megatrendek között is fontos helyen szerepel a fenntarthatóságra való törekvés, ezt pedig nem csak a vezetői döntések, hanem minden egyes munkatárs attitűdje, elkötelezettsége határozza meg. „A vállalati felelősségvállalással foglalkozó szakemberek számára az egyik legfontosabb cél, hogy munkatársaikat motiválják, elültessék bennük a felelősség gondolatát", tette hozzá.

A Good CSR program fennállása óta a vállalatok mellett idén először egy civil szervezet is ad ki fenntarthatósági jelentést felelős működéséről. A WWF Magyarország a Good CSR platformon keresztül számol be érintettjeinek fenntarthatósági törekvéseiről. A kereskedelmi szektorból a Tesco és a SPAR, a legnagyobb hazai pénzügyi szervezetek közül az ING Biztosító, az MKB Bank és a Raiffeisen Bank, az energiaszektorból az E.ON és a GDF SUEZ is a program keretein belül készítette el fenntarthatósági jelentését. A felelős vállalatok közösségéhez csatlakozott továbbá a Coca-Cola HBC, a Ringier Kiadó , a Pfizer, a Jabil Circuit Magyarország, valamint a kkv szektort képviselve a B&P Braun & Partners Magyarország.