A csökkentett tartalom autópálya helyett 2x2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel.

A kormányhatározat szerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme.

A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.

A folytatás pedig úgy történik, hogy az Abony - Törökszentmiklós (Szolnok északi elkerülő) szakaszon, az eddigi - a projekt szerinti - nyomvonalon egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül az M4-es ezen szakaszán. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd.

A Törökszentmiklós-Fegyvernek szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett.

Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy - az M4-es részeként - 2x2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0 autópálya és Abony között.

A kormány arról is határozott, hogy a NIF azonnal kezdje meg a fejlesztésekre vonatkozó közbeszerzési stratégia kidolgozását.