BUX
38657

Dupla annyi pénztől várják a csodát a turizmusban

Jövőre minden eddiginél többet, az idei büdzsé kétszeresét fordíthatja turizmus fejlesztésre a Magyar Turizmus Zrt. (MT). A márkaépítésre és az erőforrások összefogására építő stratégiát tegnap mutatta be a cég vezérigazgatója.

Szakonyi Péter, 2010. december 14. kedd, 15:38

A felszín alatti vizekkel, vagyis a magyar termál kinccsel reklámozza hazánkat jövőre a Magyar Turizmus Zrt. A cég lehetőségeit jócskán növeli, hogy az ideinél jóval több jut a turizmus marketingre a 2011-es évben. A turisztikai célelőirányzat várhatóan 8,7 milliárd forintra rúg, majd - s ez duplája az idei keretnek. Ebből 6,5 milliárdot kap az MT, félmilliárd jut az uniós elnökséggel kapcsolatos feladatokra és 300 millió a légi marketing alapra. (Ez utóbbiból a budapesti mellett a debreceni és sármelléki reptér forgalmának növekedését akarják elősegíteni.)

Horváth Gergely az MT vezérigazgatója a stratégia bemutatóján elmondta, hogy a külföldi vendégéjszakák 3,4 százalékos növekedését várják, míg a belföldi növekedés ennél szerényebb - 2,7 százalékos lesz 2011-ben. A jelenlegi kalkulációk szerint jelentősen csökkentik a turisztikai marketingcég működési költségeit, hogy ezeket a forrásokat is a vendégek megnyerésére tudják fordítani. A turisztikai fejlesztésben külön figyelmet fordítanak a konferencia szervezésekre. A konferencia turizmust jövőre 5 százalékkal növelnék. A cél az, hogy 2011-ben három 500-2000 fő közti, és tíz 500 fő alatti nemzetközi konferenciát hozzanak a Magyarországra, s ezek mellett 3 nemzetközi sportesemény rendezési jogát is megkapja Magyarország. A kiemelt országok köre a hagyományos partnerekre - Németország, Ausztria, Benelux államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Olaszország, Románia, Svájc és Szlovákia -  korlátozódik. Ezekben a lakosságot célozzák meg ajánlatokkal és hirdetésekkel, míg a távolabbi piacokon - például USA, Japán,Izrael - az ottani partnerekkel együtt jelenik meg a magyar turisztikai kínálat.

A magyar sikerek alapja lehet az eddig külön szervezetként - és sokszor egymástól elszigetelten - működő szervezetek együttműködése. A  23 országban működő turisztikai képviseletek az ottani magyar nagykövetséggel az ITDH kiküldöttjeivel  és a magyar kulturális intézetekkel együttműködve promotálhatják a magyar turisztikai kínálatot. Ennek első kísérlete a magyar uniós elnökséggel kapcsolatos, és jövő januárban indul.

A megduplázott jövő évi büdzsétől csodát várni nem lehet, ám az eddig szétforgácsolt anyagi erők összpontosítására joggal számíthat az idegenforgalmi szakma.