Durva meglepetés készül a benzinkutakon - húzzák a vészharangot

Július elsejétől kellene megjelölni a hazai forgalomba kerülő üzemanyagokat – mindez kilencmilliárddal növelné az autósok terheit. A határidő azonban nem tartható – írja a Magyar Nemzet.
Napi.hu, 2014. május 7. szerda, 10:22

Két-három forinttal is emelheti az üzemanyagok literenkénti fogyasztói árát az idén nyáron bevezetendő kötelező jelölését. A kormány szigorúbban ellenőrizné a kőolajtermékek hazai felhasználását, ennek érdekében a kőolajtermékek jelölésével és ellenőrzésével egészíti ki a Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség (MSZKSZ) feladatkörét.

Az MSZKSZ közgyűlése előtt szereplő anyag szerint technikailag nem tartható a idei júliusi határidő, mivel a törvény végrehajtásához szükséges miniszteri rendeletet még ki kell dolgozni - írja a Magyar Nemzet. A kormányközeli lap is megjegyzi, hogy szakmai körökben bírálták a kormány javaslatát, ugyanis arra nincs szükség; Magyarországon egyáltalán nem tapasztalhatóak visszaélések - így a jelölésnek gyakorlati haszna nem lenne.

Ráadásul a Európai Bizottság szerint az üzemanyagok jelölése ütközik az áruk szabad áramlásának elvével - így nem csak technikai, hanem jogi akadályai is vannak. Mivel a júliusi határidő nem tartható, a törvény szerint pedig ezután csak jelölt üzemanyag forgalmazható, az újság szerint két verzió jöhet: vagy nem nyitnak ki a kutak, vagy módosítják a határidőt - esetleg a jogszabályt.

Rogán Antal nagyon akarta

Tavaly nyáron 2013. október 1-ről tolta ki 2014. július 1-jére a kormány az üzemanyagjelölés bevezetésének határidejét. Az akkori indoklás szerint erre az üzemanyagjelölési eljárás EU-notifikációja miatt volt szükség. Az eredetileg Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető nevével fémjelzett üzemanyagjelölést 2012 végén javasolta a gazdasági bizottság, mondván: szükséges az üzemanyagokba származásának egyértelmű nyomon követése végett. A Népszabadság korábbi hírei szerint az MSZKSZ által a rendszer kidolgozására kiírt pályázatra egyedül az a Femgas Kft. adott be érvényes ajánlatot, amelynek tulajdonosa korábban több cégügyletet folytatott a Fidesz gazdasági hátországához sorolt Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségeivel. A törvény literenként 4,3 forint beszedését engedélyezi a rendszer működtetésére, amiből számítások szerint évi 25 milliárd is befolyhat.

Majd Rogán egy interjúban tavaly októberben - meglehetősen keveset mondó módon - úgy fogalmazott, hogy az üzemanyagok jelölése a feketepiac visszaszorításának eszköze, jó néhány országban még ezen is túllépnek, például a közösségi szektor járműveinek fogyasztását szigorúan ellenőrzik.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Nyugga, 2014.05.09 08:51

Gyalogoljatok, jót tenne. Ennyi dagadékot, mint, amennyi Mo-n van ritkán látni. El is vagytok adósodva, jó lenne egy kis spórolás a benzinen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kotkodus, 2014.05.09 08:49

@Balt: Akkor végül is nem is elítélendő, ha egy bizonyos érdekcsoport gazdasági érdekei miatt pár forinttal drágul, ugye? :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2014.05.08 14:20

Amugy ha mar kornyezo orszagoknal tartunk, vizsgaljuk meg gyorsan, hogy 1L uzemanyagert az adott orszagokban mennyit kell dolgozni, es mennyit Mo -on.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2014.05.08 14:11

@Balt: Csakhogy aki tankolt mar peldaul Ausztriaban, az tudja, hogy a ket benzin nem eppen ugyan olyan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw, 2014.05.08 13:42

@Balt: durva a norvég 588Ft, az ember azt gondolná pont ott olcsóbb.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html