BUX
38657

Durván internetfüggők a mai fiatalok

Ha választhatnának, hogy nethozzáférésük, vagy inkább melegvizük legyen, a mai 30 alattiak több mint fele utóbbiról mondana le. Az eNET friss kutatásában azt vizsgálta, hogy költözés esetén egy új otthonban melyik három szolgáltatásra lenne szüksége az embereknek.

Szabó Dániel, 2017. szeptember 26. kedd, 10:15

A felnőtt magyar internetezők szerint az otthonosság érzete nem ugyanazt jelenti az egyes generációk számára: míg az idősebbeknek a net egy kényelmi funkció, addig a fiatalok számára mára alapszükségletté vált - írja az eNET a felmérésről szóló közleményében, melyből kiderül, hogy a fiatalok (kis túlzással), de egy lakatlan szigetre is internetet vinnének magukkal.

A szeptemberben végzett online kutatása szerint az otthont elsősorban a család, a biztonság és a nyugalom jelenti a magyar felnőtteknek, de fontos a komfortérzet is. A netezők szerint a Z generáció tagjainak (a 8-22 éves korosztálynak) az otthon kényelméhez egyértelműen az internetezési lehetőség a legfontosabb, amiről semmiképp sem lennének hajlandóak lemondani (88 százalék). Ezt a második helyezett zenehallgatási lehetőség (44 százalék), és a harmadik helyen szereplő tisztálkodási lehetőség (például a meleg víz) követi, melyet 43 százalék tartott fontosnak.

Ahogy öregszik, úgy csökken a sávszélesség

Az Y generáció tagjai (a 23-37 éves korosztály) inkább a tisztálkodási lehetőséghez ragaszkodnának, ezt 59 százalék mondta fontosnak. Az internethozzáférés 57 számára prioritás, míg a harmadik legszükségesebbnek a kutatásban résztvevők az ételtárolási, főzési lehetőséget (pl.: hűtő, gáztűzhely, mikrohullámú sütő) nevezték, ez 40 százalék szerint fontos.

Az X generáció (a 38-52 éves korosztály) esetében szintén a tisztálkodási lehetőséget 60 százalék tartja meghatározónak, míg a második helyezett ételtárolási, főzési lehetőséget 55, a tévénézést 38 százalék nevezte nélkülözhetetlennek. A baby-boomer generáció (az 53-71 éves korosztály) számára az ételtárolási, főzési lehetőséget tartják a leglényegesebbnek a válaszadók (53 százalék). Esetükben a tévénézés már a második helyen szerepel (49 százalék), amit a tisztálkodási lehetőség (45 százalék) követ.

A netezők szerint a fiatalabb generációk számára az internet mára azzá vált, ami az idősebb generációknak a tévénézés: nemcsak egy kényelmi funkció, hanem alapszükséglet, az otthon elengedhetetlen része, amire szükség van ahhoz, hogy az otthon valóban otthon legyen.

Minden ötödik ember inkább hideg vízben fürdik, csak nete legyen

A felnőtt magyar internetezők életében természetesen kitüntetett szerep jut az internetnek. Nem meglepő így, hogy egy hónapra az emberek 38 százaléka a konyháról, főzésről, 27 százalék a tévézésről; 22 százalék az ágyáról, 20 százalék a zenehallgatásról, 19 százalék pedig még a meleg vízről is lemondana a nethozzáférésért.

A héten egy másik friss kutatás pedig arra jutott, hogy a mai fiatalok állandóan a közösségi oldalakon lógnak. A napjukból két óra megy el erre.

A kutatásról
Az eNET 626, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2017 szeptemberében végezte kutatását. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.