Egy adatbázis, amit minden magyar dolgozónak ismernie kell

Bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy valóban bejelentette-e Önt a munkahelye? Mutatjuk, hogyan tudja néhány egyszerű lépéssel ellenőrizni.
Dzindzisz Sztefan, 2017. augusztus 11. péntek, 14:17

A legtöbb munkavállalónak fogalma sincs arról, hogy ő maga is ellenőrizheti azt, hogy cége bejelentette-e, fizetik-e utána a biztosításokat, vagy éppen gyűlik-e nyugdíja - derült ki az elmúlt időszak munkaügyi ellenőrzéseiből, így az NGM Foglalkoztatás-felügyeleti Főosztálya közzétett egy útmutatót, amivel mindenki kiderítheti, mi az igazság.

Mit tegyünk, ha már regisztráltunk ügyfélkapun?

A vonatkozó előírások szerint a dolgozó foglalkoztatását legkésőbb a biztosítási jogviszony első napján, még a foglalkoztatás megkezdése előtt (!) be kell jelentenie az adott cégnek. (Kihasznált és panaszkodni nem merő magyar dolgozók - meghökkentő jelentés látott napvilágot.)

Amennyiben van ügyfélkapu-regisztrációnk, úgy azt, hogy a TAJ-nyilvántartással minden rendben van-e, a https://ugyfelkapu.oep.hu/oepu/keret.jsp oldalon lehet megnézni. Az ügyfélkapun történő belépés után a következő lépéseket kell megtenni: Ügyfélkapu -> Elektronikusan intézhető ügyek -> Betűnkénti lista -> T -> TAJ-nyilvántartással összefüggő szolgáltatások -> Használom a szolgáltatást -> Biztosítási jogviszony -> TAJ-szám megadása -> Tovább ->.

A jó hír, hogy amennyiben eltérést tapasztalunk a valós adatokhoz képest, úgy azt itt azonnal lehet jelezni is.

Le lehet kérdezni a foglalkoztató által közölt járulékadatokat is, amire az eBEV-szolgáltatások igénybevételével van lehetőség. Tehát az útvonal: Ügyfélkapu -> eBEV-szolgáltatás -> Szolgáltatások -> Járulékadat-kivonat -> Lekérdezési időszak éve: kívánt évet beállítani -> Lekérdezési időszak kezdő hónapja: kívánt hónapot beállítani -> Lekérdezési időszak záró hónapja: kívánt hónapot beállítani -> Lekérdezés indítása -> Táblázat letöltése.

Az adóhatóságtól az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság részére átadott bevallásadatok kivonata, így 2013. január 1-jétől kezdődően a biztosított egyéni számláján szereplő egyes jogviszonyokra (havonkénti bontásban), továbbá a biztosítási idő kezdetére és a végére, valamint a bevallott nyugdíjjárulékra vonatkozó adatok lekérdezésére az Ügyfélkapu társadalombiztosítási egyéni számlára vonatkozó szolgáltatása segítségével van lehetőség.

Az útvonal: Ügyfélkapu -> Elektronikusan intézhető ügyek -> Betűnkénti lista -> T -> Társadalombiztosítási egyéni számla -> Használom a szolgáltatást -> Kivonat megtekintése -> TAJ-szám megadása -> igény esetén a kivonat adatait tartalmazó táblázat alatt lehetőség van hiteles kivonat készítésére: Hiteles kivonat készítése -> Generálás indítása -> Táblázat alatt: Hiteles kivonat letöltése.

Mi a teendő, ha nincs ügyfélkapu-regisztráció?

Ebben az esetben a lakóhely szerint illetékes adóigazgatóság ügyfélszolgálatára kell személyesen elmenni, ahol az adategyeztetést követően lehet tájékozódni a teljesített adatszolgáltatásról, járulékfizetésről.

A tájékoztató ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a munkavállalónak személyes ügyfélkapus azonosító létrehozására bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatósági ügyfélszolgálaton vagy külképviseleten lehetősége van. Sőt, amennyiben 2016. január 1-je után állították ki a személyi igazolványát, úgy ezen a felületen elektronikusan is elvégezhető a regisztráció.

HOZZÁSZÓLÁSOK