BUX
37529

Egyre fontosabb a csókos munkakeresés

A Workania felmérése szerint az álláskeresők több mint fele elsődlegesen a kapcsolati hálójában keres munkát.

NAPI, 2011. január 25. kedd, 10:59

Többen keresnek állást mint egy éve, a legtöbben először ismerősökhöz fordulnak, az internet pedig inkább a fiatalok körében elsődleges - állapította meg a Workania.hu tavaly novemberben végzett reprezentatív felmérése. A kutatás adatai szerint a lakosság 18 százaléka keresett aktívan állást az elmúlt egy évben, legtöbbjük fiatal: a megkérdezett 18-24 éves válaszadók 39, a 25 és 34 év közöttiek 24 százaléka keresett valamilyen munkát a megelőző egy év során. Az adatfelvételt követő 12 hónapról a megkérdezettek 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tervezi vagy számít rá, hogy állást fog keresni. A diákok mintegy fele, a munkanélküliek 76 százaléka tervez aktív álláskeresést a következő 12 hónapban, a 18 és 24 évesek 40 százaléka válaszolt úgy, hogy mindez a tervei között szerepel.A korábbinál fontosabbá vált a kapcsolati háló szerepe az álláskeresésben: 2008-ban még az aktív álláskeresők 47 százaléka vette igénybe információforrásként a családtagokat, barátokat vagy az ismerősök hálózatát, tavaly már 58 százalék tette így. A személyes kapcsolati háló a kisebb településeken számít a legjelentősebbnek, a 20-50 ezres városban lakók 75 százaléka elsősorban ismerősökön keresztül próbálkozna a munkakereséssel. A nyomtatott hirdetéseket tavaly 60 százalékban figyelték rendszeresen, ami 2008-hoz képest 5 százalékpontos emelkedést jelent. A munkaügyi hivatalnál álláskeresés ügyében a megkérdezett álláskeresők 39 százaléka jár 2010-ben, szemben a 2008-as 39 százalékkal. Az internetet az összes álláskereső harmada használta 2008-ban és gyakorlatilag ugyanennyien 2010-ben is. Az internet a fiatalabb álláskeresők körében a legnépszerűbb: a 18-24 évesek 64, a 25-34 évesek 54, a diplomás álláskeresők 59, a főiskolai-egyetemi hallgatók 70 százaléka elsődleges álláskeresési forrásként jelölte meg az világhálót. Ehhez képest a 45-54 évesek 68 százaléka és a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezők 60 százaléka elsősorban a nyomtatott újsághirdetéseken keresztül igyekezne új állást találni.