Az elmúlt évben a teljes mennyiségi piac 83 százalékát adták a családi kiszerelésű termékek, melyeknek (idén február-márciusban mért adatok alapján) több mint fele tartozott az olcsó kategóriába. Tavaly átlagosan 644 forintot kellett fizetni 1 kilogramm jégkrémért, amelyből a legtöbb június és szeptember közötti időszakban került a bevásárlókosárba. A családi kiszerelések gazdaságosságát – s éppen ezért sikerességét – az áruk is magyarázza, hiszen ezekért tavaly átlagosan csak 459 forintot kellett kilogrammonként fizetni. A családi kiszerelések gazdaságosságához az is hozzájárul, hogy nagy mértékben megnőtt az olcsóbb kereskedelmi márkák aránya. Az impulzus, azaz pálcikás termékek – melyekre leginkább hatással van a szezon – árfekvés szerinti szegmentálódása kiegyensúlyozottabb, közöttük csaknem 40 százalék az alacsony, s ugyanennyi a magas árszínvonalú termék a mennyiségi eladási adatok alapján. A főbb jégkrém gyártók az Eskimo, a Schöller, valamint a Baldauff.