Egyre kedveltebb a családi jégkrém

Április-májusban az előző hónapokhoz képest általában több mint kétszeresére emelkedik a jégkrémfogyasztás, ami az igazi nyári kánikulában, június-júliusban még tovább növekszik, tavaly például még 53 százalékkal nőttek a nyár közepén az eladások az előző periódushoz képest. Az idei kilátások sem rosszak, hiszen február-március hónapokban a mennyiségi eladások 2 százalékkal nőttek, ami százalékos értékbeli növekedést hozott – derül ki az ACNielsen Hungary Kiskereskedelmi indexének adataiból.
Tóth László Levente, 2002. június 13. csütörtök, 11:29

Az elmúlt évben a teljes mennyiségi piac 83 százalékát adták a családi kiszerelésű termékek, melyeknek (idén február-márciusban mért adatok alapján) több mint fele tartozott az olcsó kategóriába. Tavaly átlagosan 644 forintot kellett fizetni 1 kilogramm jégkrémért, amelyből a legtöbb június és szeptember közötti időszakban került a bevásárlókosárba. A családi kiszerelések gazdaságosságát - s éppen ezért sikerességét - az áruk is magyarázza, hiszen ezekért tavaly átlagosan csak 459 forintot kellett kilogrammonként fizetni. A családi kiszerelések gazdaságosságához az is hozzájárul, hogy nagy mértékben megnőtt az olcsóbb kereskedelmi márkák aránya. Az impulzus, azaz pálcikás termékek - melyekre leginkább hatással van a szezon - árfekvés szerinti szegmentálódása kiegyensúlyozottabb, közöttük csaknem 40 százalék az alacsony, s ugyanennyi a magas árszínvonalú termék a mennyiségi eladási adatok alapján. A főbb jégkrém gyártók az Eskimo, a Schöller, valamint a Baldauff.

HOZZÁSZÓLÁSOK