Eloszlat egy autós tévhitet a rendőrség

A ködben való vezetés veszélyeiről ír honlapján a rendőrség. Amellett, hogy kiderül, ködben rosszabbak a látási viszonyok, mint tiszta időben, eloszlatnak egy tévhitet.
Szász Péter, 2017. november 9. csütörtök, 16:00

Sokan azt gondolják, hogy ködben jó ötlet távolsági fényszóróval autózni. Ez tévedés, ugyanis az erős fény a páraszemcsékről visszaverődve vakító, átláthatatlan fehér falat képez - olvasható a police.hu-n a BRFK-OBB felhívása.

A köd különösen a lakott területen kívüli útszakaszokon lehet veszélyes, ahol a páraréteg olykor átláthatatlan, s a járművezető nem tudhatja, milyen akadályok, veszélyforrások jelennek meg előtte (különösen éjjel). Ezzel szemben lakott területen belül valamivel könnyebb a helyzet, mert a közvilágítás fénye részben áttöri a ködöt, de a sűrűbben haladó járművek által keltett légmozgás és egyéb körülmények miatt lényegesen jobb a láthatóság. (Újra ugrik az üzemanyagár.)

Ködben emellett:

  • Nem szabad előzni.
  • Tartani kell a sebességhatárt .
  • A minimális követési távolság legalább akkora legyen, mint amit az adott sebességgel haladva járművünk két másodperc alatt megtesz.
  • Ha kiszállunk fel kell venni a fényvisszaverő mellényt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

lenolajkence, 2017.11.09 18:47

Nem teljesen értek ezzel egyet. Úgy szoktam csinálni, hogy nagy ködben, amikor nem látni, néha fel-felvillantom a reflektort. Minek. Bízva abban, hogy ha egy normális kerékpáros megy előttem fényvissazverős mellényben, vagy egy kivilágítatlan szekér, melyen van fényvisszaverő festékjelzés, akkor hamarább meglátom, mintha tompítottal menve csak azt veszem észre, hogy ott van előttem. Tartósan tényleg nem jó nagy fénnyel menni, de amikor úgy érzem, hogy ott lehet valami, és villantok egy 1-3 mp-eset, akkor jobban látom a távolabb lévőt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lenolajkence, 2017.11.09 18:44

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarosPifta, 2017.11.09 18:10

Mit várunk el a másiktól, ha száraz úton, jó időben is belehajt a másikba.
Ezeknek mondhatsz, írhatsz bármit.
A másik, hogy az oktatók, ja, hivatalosan gépjárművezető oktató is egy tróger, aki csak a pénzért ad órákat.
A legtöbb baj abból ered, hogy az oktató nem oktat. Akár a gyereknevelésben, a szülő meg nem nevel.
És a magyar kivagyiság.
Nem tanítják a vezetést, hanem másodállásban alszanak a tanulók mellett,
Buszsofőr, mentős, satöbbi oktat, aki szintén nagyívben tesz a KRESZ-re.
Ezen kívül, minden suhanc rendőr őrmesterben van egy mindent tudok arcoskodás, aki azt hiszi, hogy mindent tud a KRESZ-ról és a közlekedésről.
Ja, és lehet itt lehurrogni, mert a tény, hogy több mint 30 éve vezetek, a családban 2, azaz kettő MHSZ-es oktató volt, és autós szakmám van.
Ja, és persze balesetmentesen, sót még koccanásmentesen vezettem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html