Eltűnik ezerkétszáz kilométer vasút sín Magyarországon

Miközben a kormányzat sorra nyitja meg a korábban bezárt mellékvasúti vonalakat, az Új Széchenyi terv azzal számol, hogy a jelenlegi 7200 kilométeres vasúti pálya legalább 6000 kilométerre csökken. Arra a kérdésre, hogy ez esetben mi lesz a sorsa 1200 kilométer vasúti nyomvonalnak, a fejlesztési tárcához tartozó közlekedési kormányzat azt a választ adta: az NFM a minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt.
NAPI, 2011. február 1. kedd, 09:36

A Napi Gazdaság keddi számának a cikke:

Az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag "beismeri", hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a "vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni. Mind a felhasznált finanszírozási eszközök, mind az alágazat megítélése szempontjából olyan pályahálózat-méret alakul ki, amely állami oldalról a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel". Az is cél, hogy a pálya valamennyi szakaszán az utazási sebesség legalább 80 kilométer legyen óránként - a törzshálózaton 120, míg a kiemelt vonalakon ez 200 kilométeres sebességet jelent.

Az is a tervek között szerepel, hogy a vasúti törzshálózaton kizárólag kétvágányú, villamosított közlekedés valósítható meg központi forgalomirányítással, a kiemelt vonalakon pedig meg kell építeni a harmadik vágányt, legalább 25 tonna tengelyterheléssel az árufuvarozási szolgáltatások számára. Mindezek fényében óriási értékű vasúti pályaberuházások várhatóak.

A fejlesztési minisztériumtól azt is megtudtuk, hogy a beruházások keretében összesen 3064 kilométer hosszon, a nemzetközi tranzitvonalakon és a keresztező vasútvonalakon épül ki a GSM-R rádiókommunikációs rendszer. A projekt befejezése legkorábban 2013 végére várható, s ez bekapcsolja a magyar vasúthálózatot a nemzetközi közlekedési hálózatba. A forgalomirányítást könnyítő beruházással a magyar hálózaton közlekedő vasutak átlagsebessége emelkedik, az utazási idő rövidül, valamint a fejlesztett szakaszokon jelentős mértékben javul a közlekedésbiztonság. A beruházás értékét korábban 50-60 milliárd forintra becsülték, aminek meghatározó részét az Európai Unió állná.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ujember, 2011.02.01 16:55

A cím és a felvázolt perspektíva szemlélteti, hogy a térségi vasúti közlekedés jelenleg az alágazat legnagyobb megoldatlan kihívása!
http://vasut.kteam.hu/hatter.html
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ujember, 2011.02.01 16:53

A cím és a felvázolt perspektíva szemlélteti, hogy a térségi vasúti közlekedés jelenleg az alágazat legnagyobb megoldatlan kihívása!
http://vasut.kteam.hu/hatter.html
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
www.Napi.hu Online Kft. Napi.hu - Független üzleti és pénzügyi portál, benne magyar és nemzetközi hírek, elemzések, tőzsdei információk. Helye: Flórián tér 1. 2. emelet, Budapest, Budapest. 1033 Telefon: +36-1-506-0930. Telefax: +36-1-506-0931. .