A Napi Gazdaság keddi számának a cikke:

Az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag "beismeri", hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a "vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni. Mind a felhasznált finanszírozási eszközök, mind az alágazat megítélése szempontjából olyan pályahálózat-méret alakul ki, amely állami oldalról a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel". Az is cél, hogy a pálya valamennyi szakaszán az utazási sebesség legalább 80 kilométer legyen óránként - a törzshálózaton 120, míg a kiemelt vonalakon ez 200 kilométeres sebességet jelent.

Az is a tervek között szerepel, hogy a vasúti törzshálózaton kizárólag kétvágányú, villamosított közlekedés valósítható meg központi forgalomirányítással, a kiemelt vonalakon pedig meg kell építeni a harmadik vágányt, legalább 25 tonna tengelyterheléssel az árufuvarozási szolgáltatások számára. Mindezek fényében óriási értékű vasúti pályaberuházások várhatóak.

A fejlesztési minisztériumtól azt is megtudtuk, hogy a beruházások keretében összesen 3064 kilométer hosszon, a nemzetközi tranzitvonalakon és a keresztező vasútvonalakon épül ki a GSM-R rádiókommunikációs rendszer. A projekt befejezése legkorábban 2013 végére várható, s ez bekapcsolja a magyar vasúthálózatot a nemzetközi közlekedési hálózatba. A forgalomirányítást könnyítő beruházással a magyar hálózaton közlekedő vasutak átlagsebessége emelkedik, az utazási idő rövidül, valamint a fejlesztett szakaszokon jelentős mértékben javul a közlekedésbiztonság. A beruházás értékét korábban 50-60 milliárd forintra becsülték, aminek meghatározó részét az Európai Unió állná.