A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

Az április elején elfogadott budapesti szabályozás egyik fő pontja volt, hogy − Tarlós István főpolgármester szerint − "roncs autókkal" ne lehessen taxiszolgáltatást végezni. Az idén szeptemberben hatályba lépő, már elfogadott rendelet 2014. szeptember elsejétől csak tíz évnél fiatalabb járműveknek engedi meg ezt. A mostani gyors módosítást azzal indokolja a főváros, hogy miután a taxik harmada jelenleg tízévesnél idősebb, a gazdasági válság miatt pedig a vállalkozóknak nehézséget jelent a járműcsere, illetve várhatóan az importőrök sem tudnak ilyen rövid idő alatt kellő mennyiségben megfelelő korú autókat biztosítani. A főváros elkerülné azt is, hogy a kieső járművek okozta hiány elégedetlenséget okozzon az utasok körében. A módosítás szerint ezért azok, akik idén április 18-án érvényes taxiállomás-használati engedéllyel rendelkeztek, 2015. július 1-jéig használhatnak 10 és 15 év közötti járművet is (a többiek azonban legfeljebb tízéves autóval szolgáltathatnak, a szabály 2015. július 1-je után pedig már mindenkire vonatkozik majd).

A rendelet a kor mellett más paramétereket is rögzít, így a legalább 2550 centiméter tengelytávot, illetve 430 literes csomagtartót, most azonban ezen előírások ütemezése is változhat, a "régi taxisoknak" csak 2015. július 1-jétől kellene teljesíteniük őket. (A szolgáltatók korábban felhívták a városvezetés figyelmét, hogy előfordulhat, az egy-két éve, hitelre vásárolt járműveket kell "kidobni" a rendelet hatálybalépését követően, például az előírtnál kisebb csomagtartó miatt.)

A főváros időközben arra is rájött, nem megoldható, hogy a taxikban valamennyi bankkártyatípus elfogadására alkalmas terminálokat helyezzenek el, a mostani módosítás ezért "legalább két" különböző plasztikkal való fizetést lehetővé tevő berendezéseket írna elő.