Ezért nem lesz olcsóbb az életünk - megszólaltak a fuvarozók

Az alacsony üzemanyagárak miatt előreláthatólag nem mérséklődnek a helyközi buszjáratok viteldíjai, a fuvarozók pedig a kötelező biztosítási díjak drasztikus emelése miatt nem szállítanak olcsóbban - írta keddi számában a Népszabadság.
MTI, 2016. február 2. kedd, 07:02

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary ügyvezető főtitkára a napilapnak azt mondta, elenyésző az üzemanyagárak csökkenésének hatása a közúti fuvarozók egyéb költségeinek növekedése mellett. A belföldi tankolás olcsóbbá válása jó hír, de a rendszeresen külföldön is tankoló kamionosoknak akkora könnyebbséget nem jelent, hogy ellensúlyozná a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások drágulását. Jelezte, hogy tavaly év végén a díjak átlagosan 40 és 100 százalék közti emelésével szembesültek a fuvarozók.

Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője a lapnak nyilatkozva elmondta, a gázolajárak csupán néhány százalékát teszik ki a fuvarozási költségeknek. Ha csak az üzemanyagok ára mérséklődne, és más költségek nem emelkednének, akkor csökkennének a fuvarozók díjai is. De az egyéb költségek is változnak, ezért a vállalkozások terheik növekedését érzékelik.

A Népszabadság azt írta, előreláthatólag nem mérséklődnek a helyközi buszjáratok viteldíjai sem, részben azért, mert a Volán-társaságok költségeiben csupán néhány százaléknyi csökkenést hoz az olcsóbb gázolaj.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára azt mondta, a benzinen megspórolt összegnek csak csekély része jelent meg az élelmiszer- és az iparcikkpiacon, a fogyasztói árakból nagyítóval is nehéz lenne kimutatni a benzinár hatását.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rw2, 2016.02.02 11:59

"a gázolajárak csupán néhány százalékát teszik ki a fuvarozási költségeknek."

fura módon, ha emelkednek a gázolajárak, akkor ezek a költségek hirtelen több 10%-os arányra ugranak, ha nem 100%-ra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2016.02.02 10:54

Ebben az országban csak karhatalommal csökkenhet az ár, magától senki nem vesz vissza. Az akciós ár is csak a túlárazás miatt lesz olcsóbb, mert kezd rájuk rohadni a cucc.
Ezért vásárolunk egyre többen külföldön, mert írtózunk a magyar lehúzástól.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Daniel Dakota, 2016.02.02 09:50

@gadam0114: Igen, de ezek nem újságírók, hogy utánajárjanak a témának, csak pártpropagandisták. Addig érdekli őket a téma, amíg a megbízóik számára kedvező tartalommal bír. Most az az érdekük, hogy bosszankodjunk, nem az, hogy az igazságot kiderítsék...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gadam0114, 2016.02.02 08:03

Mekkora hazugság ez is reggelenként ezek a cikkek jól felhúznak, egy kamion fogyasztása 100 km-en olyan 35 liter. Havi 12 ezer km-t mennek, kb 4200 liter üzemanyag. 310 forintos gázolajnál havi 1,3 millió, 450 forintos gázolajnál 1,89 millió forint. Tehát havi 590 ezer ft a diferencia, ami 12 hónap alatt kb 7 millió forint kaiononként ami megmarad a cégnél. Biztosítási díj most évente a kamionra ész utánfutóra kb. olyan 300 ezer ft körül mozug, de ha 500 ezer forintal számolunk akkor is látható, ez csak indok, hogy miért nem csökkentjük az árakat. Azt hiszem innentől fogva elmondható,hogy ez a cikk nem helytáló vagy amit nyilatkoztak . Ami még nagy kiadás egyébként az autópálya dijak, az havi 500 ezer ft is lehet. De az üzemanyag a jelentős költség még mindig .
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html