Ezért tart ki a kormány a kínai vasútépítés mellett

A kormányzat keleti nyitás politikájának köszönhetően megélénkültek a magyar-kínai kapcsolatok - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az MTI-nek a szlovéniai Gornja Radgonán.
Domokos Erika, 2017. augusztus 26. szombat, 17:41

Magyarországnak az a szándéka, hogy központi elhelyezkedését kihasználva egyfajta logisztikai központja legyen a régió és Kína közötti kereskedelmi áruforgalomnak, amelyet megerősítenek a közelmúltban elhatározott infrastrukturális fejlesztések, mint a Budapest-Belgrád vasútvonal - nyilatkozta a miniszter, aki részt vett az Agra nemzetközi vásáron és kétoldalú megbeszélést folytatott Han Csang-fu kínai mezőgazdasági miniszterrel.

A keleti nyitás politikája és a kínai Egy övezet, egy út program összhangban van egymással, amelybe beleilleszkedik a Budapest-Belgrád vasútvonal és logisztikai központ - véli Fazekas, aki szerint Kína baráti országnak tekinti Magyarországot és fontos stratégiai partnernek Közép-Kelet-Európában. (Nem várt versenytársuk akadhat a magyaroknak: a lengyel kormány és a vállalkozók ambíciója is az, hogy megjelenjenek az EU-n kívüli piacokon is - erről itt olvashat.)

Még nem építik
Még nem kezdődött el a Budapest-Belgrád közötti vasúti összeköttetésben érintett, 150-es számú Budapest-Kelebia-vasútvonal felújítása a projekt előkészítésére létrehozott Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-től kapott válasz szerint. A Világgazdaság azt követően kérdezte meg a társaságot, hogy a China Dailynek nyilatkozó szerb miniszterelnök-helyettes, Zorana Mihajlovic szerint a munka magyarországi része már 2015 végén megindult, a kivitelező a China Railway International és a China Communications Construction Co., a finanszírozó pedig a kínai export-import bank.

"Az elmúlt hat évben exportunk nyolcszorosára nőtt Kínával és 67 millió euró értékben exportáltunk többek között agráripari-termékeket, például borokat, mintegy 11 ezer hektolitert, ezért Kína a negyedik legnagyobb célországunk" - részletezte a tárcavezető. Magyarország rendelkezik a közép-európai országok közül a legtöbb termékcsoportra vonatkozó exportengedéllyel Kínába.

Összességében Kína Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnerévé lépett elő. A teljes export meghaladta az 500 milliárd forintot, ebben pedig a mezőgazdaság és élelmiszeripar is fontos szerepet töltött be - közölte Fazekas Sándor az MTI-vel.

A miniszter szerint a fejlődés egyik lehetősége az internetes, úgynevezett e-kereskedelem, amely egyre inkább terjed Kínában is, és ami az áruk közvetlen, versenyképes áron történő értékesítését teszi lehetővé, ezért ennek fejlesztésében mindkét ország érdekelt.

A magyar miniszter kínai kollégája meghívására szeptemberben egy kiállításra és konferenciára utazik Kínába, ahol magyar kiállítók is be tudnak majd mutatkozni - írta az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gmihaly621, 2017.08.27 09:23

Mi van, nem jött be az ellenpropaganda, elvtársak?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2017.08.27 04:18

@troll: "kína tőlünk észak-kelet felé van"

A te elborult vilagodban biztosan. Szamtalanszor bizonyitottad mar, hogy mennyire ostoba vagy, remelem a szulok buszkek rad :))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.08.26 21:32

@troll: "kína tőlünk észak-kelet felé van"

Nem, Dél-Kelet felé, ostoba, hacsak a Föld nem lapos, vagy homorú...

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2017.08.26 21:23

kína tőlünk észak-kelet felé van ,tehát a kínai vasútnak oroszországon, majd finnországon, a baltikumon, beloruszon, lengyelországon és szlovákián keresztül kellene jönnie.

ha megnézzük a földgömböt, azt látjuk, hogy magyarország nagyon nem esik útba kína és nyugat európa között, a repülő is frankfurt-peking között finnország felett repül el.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.08.26 20:36

Igen, van mit javítani. Kínából Ferihegyre 3 nap alatt itt az áru, Ferihegyről Székesfehérvárra ugyanaz 3 hét a csigapostával.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html