Az a döntés született, hogy az M3-as metróra nem új szerelvényeket vásárolnak, hanem a régieket újítják fel. Tarlós István hozzátette: ehhez még idén hozzáfognak, míg az infrastruktúra felújítása jövőre kezdődhet. Az egy évvel ezelőtt elindított tervezési tendert pedig lezárták, azt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte meg. Kijelentette: zavartalan a kormánnyal az együttműködés a 3-as metró felújításának ügyében.

Tarlós István a kormány és a főváros együttműködésének eredményei között említette, hogy a kabinet átvállalta Budapestnek az előző ciklusokban felhalmozott körülbelül 180 milliárd forintos adósságállományát, együtt stabilizálták a BKV működését, a kormány kezességet adott a BKV-nál a 2004 és 2010 között felvett "hatalmas volumenű működési hitelállomány" refinanszírozására, valamint befejezték a 4-es metrót és megépítették a Ludovikát.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV viszonyát meg fogja változtatni. "A BKK megmarad, de azzal az eredeti szereppel, amellyel elképzelték. A forgalomszervezés és kontrolling szerepkörön kívüli többi feladatát elveszik." Tarlós István szerint, a tulajdonosi funkcióknak vissza kell kerülniük a fővárosi önkormányzathoz. Kijelentette: a BKV és a BKK ebben a megváltozott szerepkörben a fővárosnál marad.

Szólt arról is, hogy a Budapesti Városüzemeltetési Központ működésének jelenlegi formáján is módosítani kell. Tarlós István egy városigazgatóságot szeretne létrehozni. Ebbe integrálnák elképzelése szerint a szűkebb kompetenciájú BKK-t . Szavai szerint, egyben kívánja tartani a város közszolgáltatási rendszerét, "a fővárosi közszolgáltatások döntő többsége egészen biztosan" fővárosi hatáskörben maradhat".

"Egy kétmilliós nagyvárosból nem tilthatók ki teljesen az autók" - jelentette ki Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában, hozzátéve: a kerékpáros közlekedési lehetőséget erősíteni kell, ezzel párhuzamosan fejleszteni kell a kerékpáros-kultúrát is. Úgy vélte: egy-két héten belül indulhat a Mol BuBi, a kötbérből befolyó pénzeket a rendszerbe forgatják vissza, a legvalószínűbb, hogy újabb kerékpárokat vásárolnak.

Tarlós István arra a kérdésre, hogy kit tart a főpolgármester-jelöltek közül a "legveszélyesebb" ellenfelének, azt válaszolta: "nem neveznék meg ilyet, nem is volna célszerű, sem ésszerű. Nem foglalkozom ezzel a kérdéssel különösebben."

A főpolgármesternek az új Fővárosi Közgyűlésben betöltendő szerepéről pedig azt mondta: "szó van" a főpolgármesteri mozgástér bővítéséről, ezek között a vétójogról is.


Az Aréna teljes műsorát meghallgathatja ha ide kattint.