BUX
39279

Ezzel tudott előretörni a Spar

Az idén 25 éves jubileumát ünneplő Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a tavalyi üzleti évében 488,2 milliárd forint forgalmat realizált, mely 3 százalékkal haladja meg a 2014-es értéket. A cég az elmúlt évben 32 millió eurót fordított beruházásokra - olvasható az üzletlánc közleményében.

Napi.hu, 2016. március 2. szerda, 15:14

A Spar 2015 végén összesen 456 üzlettel rendelkezett, melyek közül 75 egységet kiskereskedő üzemeltetett. Több mint 13 ezer munkavállalójával évek óta az ország egyik legnagyobb foglalkoztatója. A cég az elmúlt évben 32 millió eurót fordított beruházásokra, az elmúlt 25 év során pedig összesen 959 millió eurót.

A Spar 5,4 milliárd forintot fordított áruház-felújításokra 2015-ben is. A legnagyobb beruházás a cégcsoport életében azonban a cég bicskei húsüzemének 1,7 milliárd forintos bővítése volt, valamint az érdi Interspar építésének megkezdése. Az idei évben a beruházások folytatódnak, melyekre a Spar közel 23 milliárd forintot költ majd. A beruházási keretben megtalálható 27 áruház felújítása és 5 új üzlet átadása is.

Hálózatfejlesztés

A tavalyi év végén 32 Interspar hipermarket, 349 Spar és City Spar szupermarket, valamint 75 franchise áruház alkotta a Spar Magyarország üzlethálózatát. A vállalat franchise programját 2012-ben indította el, az elmúlt évben pedig 51 üzlettel bővült a partneri lánc. Saját üzemeltetésű szupermarket is nyílt 2015-ben Budapesten, a Váci úton. A 22 új munkahelyet teremtő, 317 millió forintos beruházást követően ma már összesen 393 ezer négyzetméteren szolgálja ki a vásárlókat a cég országszerte.

A Spar folytatta a már meglévő áruházainak rekonstrukcióját is, 13 üzletet újított fel tavaly. A modernizált áruházak alaprajzi elrendezése megváltozott, még tágasabb és átláthatóbb eladótereket hoztak létre.

Az Interspar az elmúlt év szeptemberében ünnepelte 20. születésnapját: 1995-ben új kereskedelmi kategóriát honosított meg a Spar azzal, hogy 600 millió forintos beruházás keretében megnyitotta az első, 10 ezer négyzetméteres magyarországi hipermarketet Győrben.

Bővülés több szinten

A Spar az egyetlen kiskereskedelmi vállalat, amely saját húsüzemmel rendelkezik Magyarországon. 2015-ben 1,7 milliárd forint ráfordítással - szeletelő részleggel és oktatóközponttal - 10 900 négyzetméteresre nőtt az üzem.

Tavaly 2290-re nőtt a sajátmárkás termékek száma. A cikkelemszám növekedés főként a Spar, S-Budget, Regnum, valamint a Spar Natur Pur márkákat érintette.