Néhány éve látszólag a semmiből tért vissza a rég elfeledettnek hitt Doxa óramárka. A Magyarországon is több mint száz éve jelen lévő svájci cég másodvirágzását éli az utóbbi időben, pedig a hetvenes években a márka − hasonlóan számos svájci kézműves manufaktúrához − komoly nehézségekkel küzdött. A gyártást mintegy 20 évvel ezelőtt vette át a jelenlegi svájci tulajdonos, a Jenny család az Aubry családtól, amely utóbbi Svájc egyik leghíresebb óragyáros famíliája. A Doxa mostanra a klasszikustól az újszerűig számos kollekciót kínál a vásárlóknak. A fejlesztések folyamatosak, sorra jelenek meg az új modellek. A cég választéka megpróbál több szegmenset is kiszolgálni, sőt az árkategória is széles. Itthon a márka kifejezetten sikeres, sokan emlékeznek még a "pontos, mint a Doxa" kifejezésre.

A magyar az egyik legjobb piac a régióban, a környező kelet-európai országok egyike sem teljesít ilyen jól − nyilatkozta lapunknak Romeo F. Jenny, a márkatulajdonos család egyik tagja. A múlt héten Budapestre látogató cégvezető ezt részben a Doxa igen magas ismertségének, részben pedig hatékony disztribúciójának tulajdonította. Ezek mellett persze az órák minősége sem elhanyagolható: a kvarc és a mechanikus szerkezetet is használó Doxák között éppúgy akad klasszikus darab, mint feltűnő narancssárga számlapos búváróra. Az innovációban kimondottan erős a márka. A Doxa egyik legújabb fejlesztése az a dupla számlap (képünkön), amely jelenleg egyedülálló a piacon − árulta el Cséplő Petra, a hazai forgalmazó, az Ungaro Swiss pr-vezetője, mint mondta, ez az óra már nálunk is elérhető.