Fontos változás jött az autósoknál

Az Európai Unióban csak abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) felszerelt személyautókat lehet forgalomba hozni november 1-jét követően, az intézkedést a balesetek megelőzésében nagy jelentőségűnek tartják a magyar szakmai szervezetek is.
MTI-Eco, 2014. november 2. vasárnap, 11:01

A Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASS) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti, hogy a TPMS (Tire Pressure Monitoring System) segítséget nyújt a gumiabroncs megfelelő nyomása - a gyártók által megadott értékek - folyamatos ellenőrzéséhez és megtartásához.

Ennek nemcsak a takarékosabb üzemelés, hanem a biztonságos közlekedés szempontjából is jelentősége van. Ha ugyanis az abroncsban túl magas a nyomás, a gumi élettartama csökken, az autó stabilitása és tapadása romlik, a futómű is gyorsabban kopik. Ha alacsony a nyomás, az abroncs szintén jobban kopik, ugyanakkor az autó többet fogyaszt: 10 százalékkal alacsonyabb nyomás mintegy 10 százalékkal csökkentheti a futásteljesítményt.

A járműveknél kétféle rendszert alkalmaznak. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. Az elektronika minden egyes abroncs nyomását külön-külön elemzi, és figyelmeztet, ha eltérést érzékel. Az autós így egy esetleges defektről még az előtt értesülhet, hogy az abroncsot tönkretenné.

Az új autóknál az indirekt rendszer az elterjedtebb. Ez a rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok, azonban a téli, illetve nyári abroncsok felszerelésénél újra kell kalibrálni a rendszert - jegyzik meg a közleményben. Hozzáteszik: az ilyen rendszerrel is ellátott autón célszerű olyan szakműhelyben végeztetni az abroncsok cseréjét, amelyek képesek a kalibrációra.

A közleményben megjegyzik: a direkt és az indirekt rendszer is bármilyen abroncstípusnál alkalmazható.

A szakmai szervezetek jelezték: a tervek szerint 2015 júniusát követően a TPMS rendszer része lesz a műszaki vizsgán ellenőrzött funkcióknak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rogier, 2014.11.02 17:57

Nagyon megalapozott intézkedésnek tartom. Ugyanakkor személyes tapasztalatom, hogy az ilyen rendszer híján a lelkiismeretes tulajdonos a megfelelő guminyomás biztosÍtására hiába törekszik ha a kutaknál lévő kompresszorok nyomásmérői akár 0,4-0,5 bar eltérést is mutathatnak a valós értéktől.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2014.11.02 13:33

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html