GfK-felmérés az élelmiszergyártók és kereskedők kapcsolatáról

Az élelmiszergyártók többsége úgy érzi, hogy az elmúlt években nehezebb lett az együttműködés a kereskedelmi láncokkal és a jövőre vonatkozóan is meglehetősen pesszimisták: úgy gondolják, hogy az együttműködés még nehezebb lesz – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet e tárgyú kutatásának mai prezentációján. Az Agrármarketing Centrum (AMC) megbízásából végzett felmérés eredménye szerint a gyártók többsége hajlandó lenne társulni más gyártó cégekkel annak érdekében, hogy egységesen tudják érdekeiket képviselni a kereskedelmi láncokkal szemben.
Tóth László Levente, 2002. június 13. csütörtök, 14:15

A gyártók 60 százaléka értékesíti termékeit hazai üzletláncokon keresztül, nagykereskedelmen és nemzetközi üzletláncokon keresztül 55-55, míg beszerzési társulásokon keresztül 49 százalékuk. A nagyvállalatok szinte minden típusú értékesítési csatornát igénybe vesznek, míg a közepes- és kis cégek már csak egy-két csatornát. A megkérdezett cégek szerint legnehezebb bejutni a Penny Market, a Profi, a Metro és a Tesco láncokhoz, illetve a Metspa beszerzési céghez, legkönnyebb a bejutás a G-Robyba, a BÉE-be, a Honikerbe, a Reálba és a CBA-ba.

HOZZÁSZÓLÁSOK