Hoffmann: ilyen még nem volt a magyar neveléstörténetben

A kidolgozás alatt álló pedagógus-életpálymodell legfelső szintet a mestertanár-kutatótanár kategória jelenti, ide azok juthatnak fel, akik képesek "a tudományok művelésére", miközben tanítanak is - magyarázta.
MTI, 2013. június 5. szerda, 11:49

Az életpályamodellel kapcsolatban sokan a fizetésemelésre gondolnak, de ez csak az egyik eleme a kialakítandó rendszernek - fogalmazott Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár szerdán, Budapesten az Oktatási Hivatal Életpályautak című konferenciáját megelőzően tartott sajtótájékoztatón. Ugyanakkor ez is fontos eszköze az életpályamodell bevezetésének, ugyanis az "a régi feltételek között nem képzelhető el" - közölte. A béremelés lehetőségéről Hoffmann Rózsa azt mondta: az küszöbön áll, "soha ilyen közel nem voltunk hozzá, mint most". Az MTI által idézett szavai szerint olyan rendszert dolgoznak ki, amilyenhez hasonló még nem volt a magyar neveléstörténetben. Gyakornoki, valamint pedagógus 1, 2 és 3 kategóriát alakítanak ki, ezek között minősítő vizsgákkal lehet feljebb jutni - fejtette ki. A legfelső szintet a mestertanár-kutatótanár kategória jelenti, ide azok juthatnak fel, akik képesek "a tudományok művelésére", miközben tanítanak is - magyarázta.

Kerekes Balázs, az Oktatási Hivatal projektigazgatóságának vezetője kiemelte, a hivatal az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel, valamint az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel együttműködve dolgozik az életpályamodell kialakításán, munkájukhoz kutatásokat és nemzetközi példákat is felhasználnak. A pedagógus-továbbképzéssel is foglalkoznak, hiszen fontos cél, hogy szoros kapcsolat legyen a pedagógusok alap- és továbbképzése között - tette hozzá.

Hoffmann Rózsa kérdésre válaszolva közölte: a köznevelési és a felsőoktatási államtitkárság munkatársai szerda reggel fél 9-re várták találkozóra a Hallgatói Hálózat tagjait, ők azonban nem jelentek meg ebben az időpontban.

Az Új Széchenyi Terv A pedagógusképzés támogatása elnevezésű kiemelt projektjének rendezvényén a pedagógusok és az oktatási szakértők beszámolót hallhatnak a projektről, valamint a pedagógus-életpályamodellel kapcsolatos feladatokról.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ZalanIvan, 2013.06.05 12:46

Ilyen közel még soha sem voltam a Holdhoz, mint ma. Bár a létra csak kölcsönben volt nálam.
Beszélnek róla már több éve, de semmi konkrétum, csak ötletelés.
Közben mindenki tudja, hogy a "szép szavak mögött" kizárólag számok húzódnak meg. Felemelni a kötelező óraszámot valamilyen fondorlattal, és túlórát nem fizetni. Az állami szektorban dolgozók cafeteriáját nekik már így sem adják. De inkább ne is adják, mint hogy megalázzák pedagógus napra 2000 Ft-tal őket.
Valóban jó az irány... Van itt is olyan akinek ez tetszik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.06.05 12:37

Való igaz: ilyen navyotmondó ( hazug ) vezetése nem volt még e területnek.

Aki valamennyire is ismeri a múlt század eleji iskolák tanári karában dolgozók névsorát, akkor tud arról, hogy kiváló tudósk voltak középiskolai tanárok. El lehet menni a Markó utcába és megnézni Alexander Bernát emléktábláját. Babits is tanított.

Szóval, ne nagyon jöjjön ezzel az "újítással" a "valaha volt legjobb kormány " tündökletes államtitkársága.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szkitaati, 2013.06.05 12:24

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2013.06.05 12:10

Hol a forrás?
Hol vannak a minősítési követelmények, részletek?
Mikor és hogy lesz?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html