Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A vasutas szakszervezetek és a közlekedési minisztérium állandó egyeztető fórumán Hónig Péter miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy a közösségi közlekedés átalakítását determinálja a költségvetési helyzet,az idén összességében 40 milliárd forintot kell megtakarítani, amely nemcsak a MÁV-ra, hanem a többi szereplőre is vonatkozik.

A kormánybiztos emlékeztetett arra, hogy a közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat alapján elkészült a jövő évi menetrendi koncepció, a regionális megrendelő szervezetről szóló javaslat, ezek olvashatók a minisztérium honlapján és hamarosan elkészül a regionális hálózatokra vonatkozó besorolás, amelyet ugyancsak nyilvánosságra hoznak. Jelezte, hogy jövő hét végéig közzéteszik az utasforgalmi adatokat, közlekedési szokásokat, amelyekhez várják a partnerek észrevételeit.

Antali Károly a négy projekt részleteiről szólva elmondta: a regionális közlekedés kialakítása során cél a párhuzamosság megszüntetése az állam által finanszírozott közszolgáltatásban. Folyamatban van a regionális közlekedési szakbizottságok létrehozása, amelyek javaslatot tesznek a helyi igények alapján a közszolgáltatásra. Utalt arra, hogy a kormányhatározat alapján a szolgáltatók regionalizációja is cél, erre, illetve a hatékonyság növelésére szeptember 15-éig a Volánokra, szeptember 30-áig a MÁV-csoportra vonatkozóan vár javaslatokat az illetékesektől.

A tarifa- és kedvezményrendszer áttekintésével kapcsolatban a kormánybiztos kiemelte, fontos, hogy legyen korrekt kimutatás arról, ki milyen kedvezményeket vesz igénybe, és ezt követően lehet hozzálátni ennek a kérdésnek a rendezéséhez.

A kormánybiztos a szakszervezeteknek adott tájékoztatójában szólt arról, hogy folyamatban van a MÁV és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) között egy szerződéskötés a vagyonkezeléssel, vagyonnyilvántartással kapcsolatban. Hangsúlyozta: nem a vagyon eladásáról van szó, hanem egy korrekt nyilvántartás létrehozásáról. Ez szükséges a közösségi közlekedés finanszírozhatóságának megteremtéséhez.

Antali Károly jelezte: a GYSEV és a már eladott MÁV-Cargo ügyében tárgyalást kezdeményezett az osztrák kormánnyal. Ebben tisztázni szeretné, hogy a GYSEV fejlesztésében hogyan tudna az osztrák állam tulajdonosként részt venni. A MÁV-Cargoval pedig a pályahasználati díj és a vontatási szolgáltatás kérdését tekintenék át.