Így képzeli a kormány a fapados útdíjat

Az elektronikus útdíjhoz kapcsolódóan a flottakövetőktől kér adatokat az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. - írta a Népszabadság.
MTI-Eco, 2013. május 23. csütörtök, 08:08

A lap információja szerint az ÁAK az elektronikus útdíjszedéssel foglalkozó szerdai szakmai fórumon arra kérte a flottakövető szolgáltatásokkal foglalkozó társaságokat, hogy saját műholdas járműkövető rendszereikkel vállaljanak szerepet a magyar útdíjrendszer július 1-jei bevezetésében, a későbbi működtetésében. Az elképzelések szerint a szakvállalkozások feladata az lenne, hogy a velük szerződéses kapcsolatban álló közúti fuvarozók teherautóira telepített fedélzeti berendezések fizetős útszakaszokon rögzített helyzetadatait átadják az ÁAK központjának - számol be a Népszabadság.

Az ötlet a szolgáltatók körében nem aratott sikert, az ÁAK a szakmai fórum után sem tett le reménybeli partnerei megszerzéséről.

Elképzelhető, hogy a vizitdíj-automatákhoz hasonló berendezéseken vehetnek majd szakaszjegyet a kamionosok az útdíjrendszer elindulása után. A Népszabadság korábban azt írta, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsiknak július 1-jétől kilométeralapon számlázó új útdíjrendszer kapcsán mintegy 300 benzinkút teljesen új berendezéseket kaphat: italautomata méretű kioszkokat vagy a shopok pultjain elférő tableteket. Ezeken az előre fizetős, eseti úthasználathoz szükséges "viszonylati jegyeket" lehet majd megvenni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

waszabi, 2013.05.23 21:12

@nitro: szerencsére ezt az EU-ban még nem tudják. Ezért a schengeni határ továbbra is keletebbre húzódik. Ez a szerencsénk:)
Kurva szar érzés nemzetileg, hogy a saját kormányunk, parlamentünk félőrültek gyülekezete, akik önjelölt arisztokrata zseniknek képzelik magukat valami rejtélyes oknál fogva, s ennek okán más nemzetek normális politikusainak hozzáállásán múlik csupán, hogy nem radírozták ki Magyarországot az EU térképéről. A 2. világháború hat évig tartott, Orbán 4. éve harcol és láthatólag Hitler babérjaira tör, nem adja fel, holott a veszteségeink egyértelműek, nyereség meg mínusz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kekmadar, 2013.05.23 19:45

Nem csak külföldiek. A magyaroknál sem adhatja ki. ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT!!!!
Ja, hétfőn majd hoznak rá egy törvényt, de lehet hogy holnap.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2013.05.23 11:41

Mivel igen kétséges, hogy a külföldi fuvarozók flottakövető szolgáltatóit rá lehetne venni bármi hasonlóra, az elektronikus követés csak a hazai fuvarozók egy részét fogja talán érinteni, ők nem fognak tudni kibújni a horribilis fizetési kötelezettség alól.
Ugye (szavakban) éppen ennek az ellenkezője volt a cél, azaz alaposan megsarcolni a rajtunk keresztül menő tranzitforgalmat,
Vagy a kormánynak ma már tök mindegy, hogy a magyar fuvarozók versenyhátrányba kerülnek, lényeg, hogy folyjon be minél több lé a költségvetésbe.
Persze kétséges, hogy a műholdas szolgáltatók belemennek a játékba, ha radikálisan elkezd fogyni a vevőkörük. Esetleg államosítani is lehetne a szolgáltatást - két legyet egy csapásra!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2013.05.23 10:38

@nitro: Sajnos ez már egyszer a gyakorlatban is megmutatkozott. Valamelyik sportágban Magyarországot a Balkán-csoportba akarták sorolni, ami ellen fel is háborodtunk rendesen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nitro, 2013.05.23 10:33

A Balkán Hegyeshalomnál kezdődik.
Semmi közünk Európához, elértük azt, hogy ezt ott is így gondolják, meg itt is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html