BUX
37956

Így röhögnek Magyarországon az oroszok

Fasisztázás és a szovjet múlt éltetése – az orosz internetezők kárörvendően fogadták a hírt, hogy a gyarmatosító EU blokkolta az új paksi blokkot – számol be az Index.

Napi.hu, 2015. március 13. péntek, 15:33

Az orosz fél hivatalosan nem kommentálta az EU döntését, amely alapján Magyarország az orosz közreműködéssel építendő új paksi atomerőműbe nem importálhat kizárólag Oroszországból fűtőelemet. A hírről beszámoló orosz nyelvű híradások alatt azonban burjánzanak az olvasói kommentek, és nem is akármilyenek - írja az Index.

Kezdjük a politikai szlengszótárt gazdagító bejegyzéssel: "Ha jól értem, az EU egykor valóban független országai már nem is vakkanthatnak Brüsszel és Fasington (= fasiszta Washington, a szerk.) engedélye nélkül. Na, mi van gyerekek, jó ott bent a szabad és demokratikus EU-ban?" - állt a Ria Novosztyi beszámolója alatt.

Ugyanitt hasonló szellemben reagált a többség: Kárörömöt érzek! Na, milyen az EU-ban, "testvéri" Magyarország? A Szovjetunió minden erejével támogatta a gazdasági fejlődést nem csak a saját területén, de a Varsói Szerződés minden tagjánál! Brüsszel meg? Szép, mondhatom!

"Magyarok, ti csak tűrjetek tovább. Az olcsó birodalmi villamos energia nem a bennszülötteknek van, hanem az első osztályú európaiaknak" - intett egy másik kommentelő.Van, aki viszont elismeri, hogy ez globális orosz vereség, még ha igazságtalan is:

"Az amcsik ezt is blokkolták, és kész tények elé állítanak minket: ti csak nyersanyagforrásként élhettek. Kicsit bosszant, hogy nagy lendülettel belelendültünk az ellenállásba, anélkül hogy miénk lenne a legerősebb hadsereg, és úgy, hogy nincs semmiféle gazdasági erőnk a Gazpromon kívül. Lehet sokat dumálni, meg lelkes hazafisággal verni a mellünket, kiállni az elnök mellett, de a kegyetlen valóság rákényszerít minket arra, hogy úgy éljünk, ahogyan ők akarják".

A Szovjetunió népeinek meséi a hanyatló, rothadó Nyugatról még mindig népszerűek Oroszországban? - okvetetlenkedett egy kommentelő, de hamar lecsapták."Milyen mese? Ezt tény, Gayrópa elvesztette az önállóságát és a tengerentúli utasítások szerint cselekszik" - írta egy másik nyelvújító, a melegek és Európa nevét egybegyúrva, ami egy kicsit mellékvágányra vitte a kommentháborút. Aztán végül rátért Magyarországra: 1956 őszén zavargást nyomtak el, semmiféle megszállás nem volt.

Meglepetést okozott az FT

Az orosz sajtó egyelőre csak a nyugati és magyar lapok híreiből szemlézve írt az EU döntéséről. Ezenkívül legtöbbször a magyar kormány nemzetközi szóvivőjét, Kovács Zoltánt idézte, aki szerint szó sincs arról, hogy ez EU kifogást emelt volna a szerződés ellen, a Financial Times hamis hírt közölt. A tekintélyes pénzügyi lap viszont fenntartja állításait.

Ezzel csengett egybe a Magyar Nemzet külpolitikai rovatának vezetője által adott nyilatkozat is a TASZSZ-nak, amit az Eho Moszkvi is idézett. "Nem először tapasztaljuk, hogy a Nyugat nyomást gyakorol a projektre. Nagy meglepetést váltott ki a Financial Times cikke, hiszen a magyar fél még az Oroszországgal kötött szerződés aláírása előtt egyeztetett Brüsszellel. Ez egyértelmű nyomásgyakorlás Oroszországra és Magyarországra" - nyilatkozta Stier Gábor.