Ilyen vasúti fejlesztéseket tervez a kormány

Jelentős vasúti beruházások indulnak a jövő év elején, amikor kezdetét veheti a Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Gödöllő-Hatvan közötti vonalak korszerűsítése, a mostani európai uniós ciklus két legjelentősebb vasúti projektje is - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a keddi Magyar Hírlapban.
Dzindzisz Sztefan, 2017. október 17. kedd, 08:13

A két beruházás értéke meghaladja a kétszázmilliárd forintot. Mindkettőben közös, hogy minden megújul a vonalakon, így a pálya, a biztosítóberendezések, a vasúti felső vezeték, az útátjárók és az állomások is - írja az MTI.

A Százhalombatta-Pusztaszabolcs közötti 25 kilométer hosszú vonalon 12 kilométernyi pálya épül külön nyomvonalon, a szakasz jelentősége abban is megmutatkozik, hogy az állomások úgy épülnek át mindkét vonalon, hogy az utasok csak aluljárókon vagy lifteken közelíthetik meg a peronokat. A pusztaszabolcsi vonal tervezett költségvetése 97, a hatvanié 124 milliárd forint.

Jelentős projektnek ígérkezik továbbá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train rendszer kiépítése, amelynek révén városi villamosok a vasúti pályán is közlekedhetnek a két település között. Ez a beruházás már idén megkezdődött, jövőre a nagyvasúti munkálatok következnek, és új szerelvényeket vásárol a MÁV. (Kiszélesítik a Kelenföld-Ferencváros vonalat - mit terveznek a vasúti híddal?)

HOZZÁSZÓLÁSOK