Irányadó

Életszerű lenne talán, ha elsőként ezen lap hasábjain számolnánk be a legújabb adónemről, az "irányadóról". Ünnepi alkalmakkor azonban nem illik a hangulatot rontani, ráadásul az elvonás ezen fajtáját még nem tervezi a kormányzat.
NAPI, 2009. szeptember 7. hétfő, 10:00

"Akihez, amihez igazodni lehet és szoktak, ami valamiben irányt tud szabni" - magyarázza a Magyar értelmező kéziszótár az "irányadó" kifejezést sajtótermékek kapcsán. Ez az az érték, amelyre a legtöbb orgánum csupán áhítozik, ám különböz elkötelezdések okán sokszor objektivitásukat vesztve fosztják meg magukat az irányadás képességétől.

Ráadásul a hazai gazdasági, politikai élet sokszor viharos erej széllökései gyakran fújják a különböz termékeket veszélyes és végletes helyeire a magyar "sajtótengernek". Hosszú távon ezek azonban legtöbbször zátonyra is futnak s szép lassan elsüllyednek. A Napi Gazdaság azonban mára irányadó és a gazdasági élet szerepli számára fontos tájékozódási ponttá vált. Mi sem támaszthatja ezt jobban alá, mint az ötezredik szám megjelenése.

A lap első számának világrajöttét követően egy évvel lettem a Richter Gedeon vezérigazgatója. Mondhatom tehát, hogy a kezdetektől fogva végigkísérjük egymás pályafutását. Az újságírók kérdéseire válaszolni nem mindig hálás feladat, ám a transzparenciát mint a vállalat stratégiájának szerves részét mindig is kiemelten kezeltük, annál is inkább, mivel tzsdei cég vagyunk. Ebben a közös munkában a Napi mindig is kiváló partner volt, habár természetesen az elmúlt több mint másfél évtizedben sokszor kellett kölcsönösen felnőnünk egy-egy "kommunikációs" feladathoz.

A hazai gazdasági élet egyik meghatározó cégének " amely ráadásul tőzsdén jegyzett vállalat is " különösen fontos, hogy a külvilág, az olvasók számára olyan képben jelenjen meg, amilyen valójában. A befektetők és a partnerek, a kormányzat és a társasággal bármilyen kapcsolatban álló szereplők részére a túl- vagy alulértékelt teljesítmény egyaránt káros. A valós megítéléshez azonban egy olyan sokrét vállalat esetében, mint a Richter, komoly szaktudásra és mély ismeretekre van szükség. Annál is inkább, mert a gyógyszeriparra speciális, a "szokványos" gazdasági tevékenységekhez képest különösen bonyolult gazdasági, etikai stb. szabályok vonatkoznak. Nincs könnyű feladatuk tehát az újságíróknak: jó mélyre kell ásniuk magukat a témában ahhoz, hogy objektív, tényszer és valóságon alapuló gazdasági következtetéseket vonjanak le, helytálló prognózisokat fogalmazhassanak meg, a nyilatkozók és az olvasók örömére.

S hogy mi annak a titka, hogy a Napi Gazdaság Magyarország irányadó gazdasági sajtóorgánumává vált? Talán éppen ez a sok és alapos munka, amihez a továbbiakban jó egészséget, kitartást és sok sikert kívánok!

Bogsch Erik,
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója

HOZZÁSZÓLÁSOK