BUX
38657

Járások: az ügyfelek nem tudják, kihez forduljanak

Az információs háttér hiányáról, a járási rendszer előkészítetlenségéről, így panaszáradatról számolt be a Napi Gazdaságnak Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke, Gödöllő polgármestere a járási rendszer januári startolásával kapcsolatban.

Tóth Kata, 2013. január 15. kedd, 06:06

A Napi Gazdaság keddi számának cikke

− Milyen jellegű észrevételek futottak be önökhöz a városházára, a jegyzőkhöz?

− Az elmúlt napokban is teljes információhiányt tapasztaltunk, ami elsősorban a rendszer kidolgozásához szükséges idő rövidségének tudható be. Már korábban is hangsúlyoztam, hogy elkapkodott és előkészítetlen volt a járások rendszerének kidolgozása. Több százezer ügy megy most is keresztül az okmányirodai rendszeren, és ha hiba történik, annak komoly következményei lehetnek. Számomra még mindig érthetetlen, miért lesz ez a struktúra polgárbarátabb és költséghatékonyabb, mint az önkormányzati.

− Milyen konkrét reklamációkról értesültek?

− Például az időpont-egyeztetések akadoznak, ami az informatikai háttér kidolgozatlanságának számlájára írható. Hallottunk olyan esetről, hogy egy ügyfél csak több héttel későbbre kapott időpontot. Sokszor az is problémát okoz, hogy a lakos nem tudja, hogy ügyével kihez, milyen irodához forduljon.

− A járási és önkormányzati hivatalokban dolgozóknak milyen tapasztalataik vannak az indulásról?

− Ha a teljes önkormányzati rendszert nézzük, akkor tudomásul kell venni, hogy több tízezer embert kell egy-egy járásba integrálni, ami komoly nehézséget okoz azoknak, akik a korábbihoz képest eltérő munkakört látnak el. Ahol viszont változatlan munkát lát el a hivatali ügyintéző, ott természetesen nincsen fennakadás.