BUX
38018

Jön-jön: A metró vezető nélkül!

Március 28-i szombati üzemkezdettől a március 29-i üzemzárásig hatósági teszt miatt nem jár a 4-es metró. Ekkor tesztelik a teljesen automata, vezető nélküli szerelvényeket. Ha a vonat átmegy a vizsgán, hamarosan utasok nézelődhetnek a vezetőfülke helyén - tudta meg az Index.

MTI-Eco, 2015. március 19. csütörtök, 19:09

E hónapban lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, a metróvonal pedig várhatóan megkapja a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV a tervek szerint leveszi a metróvezetőket a szerelvényekről, automata kocsik közlekednek majd.

Az Index információi szerint a vezetők nem rögtön tűnnek el a szerelvényekről. Lesz egy köztes állapot, amikor a vonatvezető ott áll majd az utasok között a kocsi elejében, akár beszélgetni is lehet vele. Aki nézelődni szeretne, nézheti az alagutat az ablakból, a vezetőfülkét ugyanis elbontják. Egy műanyag lappal letakart pult marad csak az egyik sarokban, vészhelyzet esetére, ha valamiért egyszer mégis kézzel kell vezetni majd a metrót.

A BKV legnagyobb szervezete már tavaly év végén jelezte, hogy aggódik a hatvan munka nélkül maradó metróvezetőért. A BKV szerint a munkavállalók többségét tovább tudják majd foglalkoztatni.

A világon összesen 41 metróvonalon, köztük London, Párizs, Barcelona, Szingapúr, Szöul vagy Tokió egyes vonalain közlekednek automata metrószerelvények. Európában összesen 15 metróvonal, köztük Koppenhága, Barcelona, Torino, Párizs, több francia nagyváros, Nürnberg és Lausanne egyes vonalai üzemelnek teljesen automatikusan. Kontinensünkön Budapest lesz majd a 12. város, ahol vezető nélküli szerelvények szállítják az utasokat - írta a portál.