A kártérítés összegét az elnök-vezérigazgató még nem kívánta elárulni, csak annyit mondott, hogy korábban napvilágot látott 28 milliárd forintnál több. A NIF (korábbi nevén Nemzeti Autópálya Zrt.) által megbízott ügyvédi iroda elkészítette a kár megállapítására az elemzését. Ennek alapján bízták meg azzal, hogy az érintett cégeket értesítse a követelésről, amelynek teljesítésére 2007 novemberig kapnak határidőt. Ha addig nem sikerül megállapodni a cégekkel, az NIF Zrt. polgári peres eljárást indít ellenük - mondta Reményik Kálmán. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2004 júliusában összesen 7,043 milliárd forint bírsággal sújtotta a Betonút Rt.-t, a Strabag Rt.-t, a Hídépítő Rt.-t, az Egút Rt.-t és a Debmút Rt., mert a társaságok versenykorlátozó módon felosztották egymás között az akkori Nemzeti Autópálya Rt. által kiírt és 2002 végén zárult nyílt közbeszerzési eljárás során az összesen 59,91 kilométerre szóló, bruttó 160 milliárd forint értékű megbízást. A határozat értelmében a Strabag Rt.-nek 2,468 milliárd forint a Betonút Rt.-nek 2,212 milliárd forint, a Hídépítő Rt.-nek 1,371 milliárd forint, az Egút Rt.-nek és a Debmút Rt.-nek 496-496 millió forint bírságot kellett fizetnie. A cégek bírósághoz fordultak, de a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyerte meg a pert, mert a Fővárosi Ítélőtábla 2007. augusztus 29-én kihirdetett ítéletében jogerősen helybenhagyta a Fővárosi Bíróság által 2006-ban hozott ítéletet, egyben a felperesek keresetét elutasította.