BUX
40035

Kevesen fizettek Prince-ért

Bár háromezerrel nőtt a Sziget Fesztivál látogatottsága (összesen 385 ezerre), a bevételek mégsem fedezték a kiadásokat − mondta lapunknak Gerendai Károly, a Sziget Kulturális Szervezőiroda Kft. ügyvezetője.

Diószegi József, 2011. augusztus 16. kedd, 08:15

A Napi Gazdaság keddi számának cikke

Az előzetes számítások szerint körülbelül 3,2 milliárd forint volt az idei költség, ehhez 2,9−3 milliárd forint bevétel társult. Az idei Sziget nulladik napja volt a legdrágább s egyben a legveszteségesebb is. A Prince-koncert önmagában százmilliós fedezetlen költséget "hozott".

Gerendai szerint ennek több oka is lehetett, s ezek közül csak az egyik, hogy későn, júliusban dőlt el Prince magyarországi szereplése. A szervezők a fesztivál előtt azt várták, hogy épp az amerikai sztárnak köszönhetően elkapkodják a jegyeket, és többen lesznek, mint egy évvel korábban. Ez végül nem így lett, s bár részben a bérleteseknek köszönhetően (akik viszont ingyenesen vehettek részt a nulladik és mínusz egyedik napi koncerten) 40-45 ezren is voltak a nagyszínpad előtt, de közülük sokan érkeztek tiszteletjeggyel, vagyis csak körülbelül tízezer jegyet sikerült eladni a napra. (A legsikeresebb a csütörtök és a péntek volt, ekkor naponta több mint hetvenezren voltak a Szigeten).  Gerendai szerint Prince kései beharangozása és a temérdek tiszteletjegy mellett annak is szerepe lehetett a nulladik nap gyenge eredményében, hogy Prince épp azt a korosztályt célozza itthon, akiket a frank árfolyamváltozása erősen érint,  ráadásul a családok az említett kései beharangozás miatt spórolni sem tudtak a koncertbelépőkre.

A mostani gyenge eredmény után sincs válsághangulat, Gerendai szerint a társaság még így is nyereséges lesz, a soproni Volt Fesztivál és a Balaton Sound profitja fedezi a Sziget veszteségeit.

Az idei Szigeten a múlt évhez képest pluszkiadást jelent a terület használatáért a Fővárosi Önkormányzatnak fizetett 50 millió forint. A Sziget és az önkormányzat közötti megállapodás szerint a rendezvény szervezőinek további százmillió forint értékben kellett volna Citypass szalagokat értékesíteniük, az előzetes adatok alapján úgy tűnik, ebből mintegy 80 millió forint folyhat be.