Olyan szakmai javaslatcsomagot juttat el a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés a szaktárcák és a miniszterelnökség illetékeseinek, amelynek megvalósítása javíthatja a hazai vasúti áruszállítás versenyképességét - írja a Világgazdaság.

A Hungrail csomagjának egyik fontos eleme - Wáberer György kamionsofőr-képzési tervéhez hasonlóan - a vasúti járművezető-hiány feloldása. Mintegy 10 százalékkal kevesebb mozdonyvezető van az országban, mint kellene. Egy masiniszta kiképzése körülbelül ötmillió forintba kerül, és további hatalmas összegeket emészt fel a folyamatos továbbképzésük is. A vasútvállalatok ezért közel 250 mozdonyvezető kiképzéséhez szeretnének állami támogatást. Attól tartanak, hogy rendszerszinten fog problémát okozni, ha a mostani hiány továbbra is fennmarad, illetve nem csökken.

A szervezet fontosnak tartja, hogy a hatóságok a külföldi szolgáltatóknál is rendszeresen és következetesen ellenőrizzék a vonatkozó szigorú műszaki és munkáltatási szabályok betartását. A készülő koncepció szerint a büntetések - akárcsak a közúton - legyenek arányosak az elkövetett szabálysértéssel, és azt a hazai piaci szereplőkével megegyező hatékonysággal szedjék be.