A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

Az Andrássy út állapota csalódást kelt az üzleti lehetőségeket feltérképező külföldi érdeklődők körében, a bő egy kilométeres utcaszakasz bővelkedik a luxusmárkákban, mégis hiányzik az egységes, gondozott utcakép. A kereskedők a forgalomra ugyan nem panaszkodnak, az itteni üzlethelyiség-piac után érdeklődő külföldieket azonban üres vagy bezárt üzletek, elhanyagolt homlokzatok és rossz minőségű burkolat fogadja − mondta a Napi Gazdaságnak Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának vezetője.

Az egységes megjelenés mellett a belvárosban − a Váci utcában vagy a Fashion Streeten − tapasztalható pezsgés. Noha egyáltalán nem biztos, hogy például a Fashion Street üzletei nagyobb bevételt realizálnak, az egységes utcakép, a homlokzatok, járdák, burkolatok felújítása nagyobb gyalogosforgalmat generál, ami lényeges szempont a belépő új márkák számára. Az utcakép a már itt lévő erős márkáknak is, mint a Gucci, a Burberry vagy a Louis Vuitton, rendkívül fontos, hiszen nem mindegy, hogyan alakul az üzletük közvetlen környezete.

Csörgő úgy véli, ma mind a főváros, mind a hatodik kerület elfeledkezett az Andrássy útról, abban bízva, hogy a tulajdonosok összefognak a látvány szépítése érdekében. Sok társasháznál az esztétikai felújítás mellett elengedhetetlen az átfogó korszerűsítés is, amit többségében a földszinti üzlettulajdonosoktól várnak el. Az üzletek műszaki állapotának feljavításába, például a kirakat cseréjébe most már gyakrabban szállnak be a tulajdonosok, hiszen új bérlőket kell idecsábítani, amelyek ezeket a munkákat már nem szívesen vállalják az üzletberendezés kialakítása mellett. A válság hatására az itteni üzletek ma feleannyit érnek, mint 2008 előtt, ami a tulajdonosok anyagi lehetőségeit erősen korlátozza. A bérleti díjak lényegesen alacsonyabbak, mint pár éve, az átlagos üzletméretnél 30−65 euró közötti sávban mozog egy négyzetméter havi bérleti díja.