A Nemzetgazdasági Minisztérium számításai szerint mintegy 20 ezer újabb vállalkozás kötelezett 2017. január 1-jétől az online pénztárgép használatára.

A szaktárca közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy az érintett vállalkozásoknak csaknem két hónapjuk van arra, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól üzembehelyezési kódot kérjenek, illetve beszerezzék az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet. Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem állandó üzemeltetési helyen nyújtják szolgáltatásukat - ilyenek például a taxisok - GPS-sel ellátott, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.

Az új, műszaki paraméterekkel rendelkező pénztárgép beszerzése után 50 ezer forintos állami támogatás jár, amelyet a vállalkozások legfeljebb öt pénztárgépre vehetnek igénybe.

A közlemény szerint a támogatás igénybevétele gyakorlatilag semmilyen adminisztrációval sem jár, a vállalkozónak gyakorlatilag 50 ezer forinttal kevesebbet kell fizetnie a pénztárgép megvásárlásakor.

A közlemény kitér arra, hogy az a vállalkozó, aki már megvásárolta a pénztárgépét, 2017. március 31-ig egy egyszerű igénybejelentéssel kérheti a NAV-tól a neki járó gépenkénti 50 ezer forintos támogatást. A támogatás iránti kérelmet a rendelet hatálybalépését követő 8. naptól a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz lehet benyújtani.

A támogatás a 2017. január elsejétől kötelezetteknek jár, így a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet végzőknek, a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, és -alkatrész kereskedelmét, javítását, a plasztikai sebészeti tevékenységet, a diszkó vagy táncterem működtetését, a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak.