A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Fővárosi Önkormányzat megbízásából elkészítette a Lánchíd és a Várhegy-alagút felújítására vonatkozó terveit, a Fővárosi Közgyűlés pedig 2017 február 22-én felvette a beruházást a 2017-es fővárosi költségvetésbe - írja a Portfolio.hu.

Mi változik majd a felújítás után?

  • A hídon a közúti forgalom továbbra is megmarad, a kerékpárosok pedig az autókkal közös sávban, felfestett piktogramok szerint haladhatnak át a hídon.
  • Az alagútban a kerékpárosok a hegymeneti irányban önálló sávot kapnak, míg a híd felé vezető oldalon ott is a szélesített közúti sáv szélére festett kerékpárnyomon haladhatnak majd.
  • A felújítás során a budai hídfőnél lévő gyalogos-kerékpáros aluljáró nyomvonala a jobb beláthatóság érdekében módosul, így várhatóan a kerékpárosok és gyalogosok közötti konfliktusok száma is csökkenni fog.
  • A Lánchíd pesti hídfőjénél új gyalogos átkelőhely épül az északi és a déli járda között közlekedők érdekében.
  • A Clark Ádám téren szintén pótolják a híd felőli gyalogos átkelőhelyet, amivel a tér mind a négy térnegyede átjárhatóvá válik. A körforgalom kisméretű összehúzása miatt a gyalogos felületek növekedése várható.
  • A Lánchíd felújításának részeként a pesti oldali közúti és villamos aluljárórendszerét is felújítják, ennek a részletes tervei azonban még nem készültek el.

Milyen lezárásokra lehet számítani?

A híd és az alagút felújítására egyszerre kerül sor. Az építkezés során a híd - a pályalemezeinek elbontása miatt - az autósok és kerékpárosok előtt zárva lesz, a gyalogos forgalmat ütemezett gyalogos folyosó kiépítésével korlátozottan fogják biztosítani. A Várhegy alagút viszont az autós, a kerékpáros és a gyalogos forgalom előtt egyaránt zárva lesz, a tömegközlekedés menetrendszerű járatai pedig módosított útvonalon fognak közlekedni.

A két és fél évig tartó beruházás teljes költségvetése várhatóan bruttó 22,33 milliárd forint lesz - írja a Portfolio.