Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Kúria döntése szerint a tájékoztató anyagnak álcázott hirdetés valójában kormányzati pénzen végzett kampány volt, ezt pedig tiltják a törvények - tudatta közleményében a Kormányváltó összefogás. Az adónak 3 napon belül a jogsértő közlésekkel azonos napszakban le kell adnia a Kúria döntésének rendelkező részét. A kormányzati hirdetés képi megjelenítése és jelmondata nagymértékű egyezőséget mutatott a Fidesz-KDNP által használtakkal.

Korábban az Index írta meg, hogy a kormány átadja a Fidesznek a "Magyarország jobban teljesít" szlogenű 800 millió forint értékű kampány anyagait. A többek között a TV2-n is futó reklám miatt az MSZP és az Együtt-PM politikusai kezdeményeztek eljárást a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB). Az NVB elutasította a panaszt, ezt támadta meg a két politikus, Braun Róbert (MSZP) és Szigetvári Viktor (Együtt-PM) a Kúriánál. A bíróság kedden mondta ki, hogy ez tiltott pártreklámnak minősül.

A TV2 nem ért egyet a döntéssel, leginkább azért, mert a társadalmi célú reklámokat tartalmi szempontból nem ellenőrzi, erre nincs kötelezettsége. A szóban forgó kampány tartalmáról a TV2-nek nem volt tudomása, de nem is dolga ilyen szempontból a kereskedelmi közlemények vizsgálata - magyarázkodik a csatorna közleményében. Szerintük a TV2 ugyanúgy járt el, mint a többi csatorna, köztük az ATV és az Inforádió, amikor befogadta a társadalmi célú hirdetést és sugározta azt. Ezzel együtt a kérelmező a fenti médiaszolgáltatók közül kizárólag a TV2 ellen indított eljárást. A TV2 természetesen tiszteletben tartja a Bíróság határozatát, és az abban foglaltak szerint fog eljárni.

A Fidesz szerint a Kúria döntésének lényege, hogy a kormány és a párt nem használhatja ugyanazt a szövegű hirdetést, a kampány hátra lévő részében a kormány nem fogja ezt a szlogent használni egyetlen csatornán sem. Gulyás Gergely fideszes képviselő az Indexnek azt mondta, hogy a döntés ellenére a párt álláspontja az, hogy a jelenlegi kormány sokkal kevesebb pénzt költött kormányzati tájékoztatásra a kampány idején, mint például 2006-ban a Gyurcsány-kormány tette.