A felmérés eredményei szerint a válaszadók több mint felével fordult elő az utóbbi egy évben, hogy legalább egy számlát késve fizetett, míg 36 százalék időben teljesítette a befizetést. A késve fizetők 55 százaléka a fizetésképtelenséget, 41 százaléka pedig a figyelmetlenséget említette ennek okaként.

A határidőn túl fizetett számlák között a mobiltelefon- és internetszámlák, valamint a közüzemi díjak állnak a vezető helyen, míg a legpontosabban a gyerekekkel (óvodai és bölcsődei költségek, tandíj) és a lakhatással kapcsolatos költségeket fizetik a magyarok.

A megkérdezettek 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az utóbbi 6 hónapban a számláik kifizetéséhez kölcsönt kértek vagy hitelt vettel fel. A többségük (73 százalék) a családhoz, barátokhoz fordul segítségért, míg 20 százalék saját számlavezető bankjától, 21 százalék pedig egy másik banktól igényel hitelt.

A magyarok 44 százaléka nem engedhet meg magának előre nem látható kiadást, anélkül, hogy ne kellene kölcsönhöz folyamodnia és csupán 25 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nem kérne kölcsön ilyen esetben. A megkérdezettek 44 százaléka értett egyet azzal a kijelentéssel, hogy tud bánni a pénzzel, és csupán 7 százaléka érezte úgy, hogy nem tartja kézben pénzügyi helyzetének irányítását.

A pénzügyi tudatosság vagy annak hiánya generációkon át kódolva van; aki ma saját bevallása szerint tud bánni a pénzzel (44 százalék), az tudatosabban próbálja gyerekeinek is átadni ezt a tudást, hiszen ő is saját szüleitől tanulta ezt. Aki pedig nem tud bánni a pénzzel, azoknak 22 százaléka érzi fontosnak, hogy a gyerekeit jobb helyzetbe hozza. Függetlenül attól, hogy tud-e bánni a pénzzel, a válaszadóknak összességében az 55 százaléka fordít gondot arra, hogy a gyermekeit megtanítsa a pénzügyek kezelésére - állapította meg Felfalusi Péter, az Intrum Justitia Zrt. vezérigazgatója.