Magyarország a téma a külföldi lapokban

A netadó kapcsán több külföldi lap is ír hazánkról. A magyar miniszterelnök most "ráfutott egy sebességkorlátozó fekvőrendőrre". Hosszú ideje először tűnik úgy, hogy vannak határai annak is, amit Orbán Viktor megtehet - írja a The Economist.
MTI, 2014. október 31. péntek, 15:37

A The Guardian - a legnagyobb baloldali liberális brit napilap - pénteki szerkesztőségi cikke az internetadóval foglalkozik. A szerző szerint az internetadó elleni tiltakozások jelzik, hogy Orbán Viktor miniszterelnök sebezhetőbb lehet, mint amilyennek látszik.

A magyar középosztály megmutatta, hogy a nehéz politikai környezetben is képes a mozgósításra, és a civil társadalomra rákényszerített számos korlátozás után az internetügy bizonyulhatott az utolsó cseppnek a pohárban. Az Európai Uniónak fel kell ismernie, hogy a tiltakozókat segítenie kell, és konkrétabb fellépésre van szükség, akkor is, ha nehéz beavatkozni egy tagállam belügyeibe - áll a The Guardian pénteki szerkesztőségi állásfoglalásában.

A világ egyik legtekintélyesebb gazdasági hetilapja, a The Economist Kelet-Európára szakosodott blogrovatának (Eastern approaches) elemzése szerint az eddig megállíthatatlan formában lévő magyar miniszterelnök most "ráfutott egy sebességkorlátozó fekvőrendőrre". Orbán és a Fidesz hirtelen szokatlan látvánnyal szembesült: tízezrek tiltakoztak Budapest utcáin. Hosszú ideje most először tűnik úgy, hogy vannak határai annak is, amit Orbán Viktor megtehet.

A legtöbb megfigyelő szerint Orbán internetadója is abba a mintába illeszkedik, amelyben az adók és a szabályozások a független gazdasági és társadalmi tevékenység feletti ellenőrzésre szolgálnak a kormányfő által meghirdetett illiberális állam jegyében. A Fidesz elleni korábbi tiltakozások néhány hét után elhaltak ugyan, ám lehet, hogy az internetadóval a kormány most túl messzire ment - áll a The Economist írásában.

A Gazeta Wyborcza lengyel baloldali-liberális napilap Mariusz Piotrowski kommentárját közli, amely kifejti: az internetadó bevezetése elleni tüntetések nem döntik meg Orbán Viktor - a szerző által tekintélyelvűnek minősített - kormányát, de megmutatják, "a magyarok alternatív megoldást keresnének a Fidesz helyébe, amely azonban - minden hibája ellenére - egyre gyakrabban a kisebb rossznak tűnik" a Jobbikhoz képest.

Az internetadó elleni tüntetésekről Lengyelország legnagyobb példányszámú társadalmi-politikai hetilapja, a konzervatív Gosc Niedzielny is közölt véleménycikket. A külföldi rovat vezető szerkesztője, Andrzej Grajewski rámutat, a havi 700 forintos internetadó "csak formális oka a tüntetéseknek". A kommentár kifejti, a pártpolitikától függetlennek minősített tiltakozások egyik szervezője, Gulyás Balázs, nemrég még a "posztkommunista baloldal ifjúsági szervezetének aktivistája volt", de a tüntetések háttérében a nemzetközi konszernekre kivetett különadó is meghúzódik, valamint a Bunge cég lehetséges érintettsége a magyarországi áfacsalási ügyekben.

Ezzel kapcsolatban a cikk André Goodfriendnek, az Egyesült Államok nagykövetsége ideiglenes ügyvivőjének a szerepére utal, aki - mint írja - "nem véletlenül jelent meg az internetadó bevezetése elleni tiltakozáson", korábban pedig a magyar közéleti szereplők ellen bevezetett beutazási tilalmat jelentette be "zavaros módon", ami arra ösztönözte a magyarországi ellenzéket, hogy korrupcióval vádolja meg a magyar kormányt. Ezzel kapcsolatban a kommentár azt a következtetést vonja le: "Amikor Orbán a befolyásos nemzetközi lobbi ideológiai vagy gazdasági érdekeit sérti, nemcsak a hazai tiltakozásokra, de a külföldi központok által megszervezett obstrukcióra is számítania kell."

Diego Massidda, a Vodafone brit mobiltársaság magyarországi vállalatának vezetője a tervezett internetadó visszavonását sürgette csütörtökön - jelentette a The Wall Street Journal (WSJ) című vezető amerikai üzleti-politikai napilap európai kiadása. "Felelősségteljes kormánynak képesnek kell lennie arra, hogy letegyen a téves tervről, hiszen az globálisan egyedülálló adóval sújtana egy olyan területet, amely kulcsfontosságú az ország gazdasági fejlődése szempontjából" - idézte a lap a vezérigazgatót.

A Vodafone - írta a WSJ - szeptemberben beleegyezett abba, hogy 30,2 milliárd forintot fizet Magyarországnak különböző, használaton kívüli szélessávú mobilfrekvenciákért. A cég az amerikai lap szerint csütörtökön nem erősítette meg de nem is cáfolta a Népszabadság minapi értesülését, miszerint fontolóra vette, hogy esetleg mégsem írja alá a frekvenciavásárlási szerződést.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

unortodox, 2014.11.03 12:59

@isabella: a diktatúrában nem hagyták éhen halni a legszegényebbeket sem,



..el is szaporodtak szépen ..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

xatoklesz, 2014.11.03 12:50

@kozmix1:
Nagyon kérem, mondjon egyet!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kozmix1, 2014.11.01 20:12

@xatoklesz: Na hát ennyire tájékozatlannak tetszik lenni, csak elő kell venni néhány pályázatot,(akár közbeszerzésit is) amelyekből azonnal kiderül, hogy az bizony csak 1 azaz egy pályázóra lett kiírva, mert csak és kizárólag ő felel meg a kiírási feltételeknek!
De semmi para, az OLAF már vizsgálódik bizonyos ügyekben, ők legalább valóban intézik azokat az ügyeket, amelyekről ,,itt olyan sokan" még nem is hallottak!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megfigyelt, 2014.11.01 19:56

@xatoklesz: Érdeklődje meg,hogy melyik országban titkosítják a Közbeszerzési Törvényben az árakat,csak a KEHI és a Számvevőszék tekinthet bele.Jelentse fel Polt Pétert amiért nem tartott igényt a Svéd főügyész által felajánlott GRIPPEN dokumentumokra és azt nem publikálta a sajtóban.Miért nem törvényesíti a 2/3-os diktatúra azt ,hogy minden verseny eredményeket részletesen megtalálhatónak kell lenni az interneten. Azt is szíveskedjen elintézni ,hogy a Nyugdíjas lapra kerüljön fel a GENGSZTER váltást követő évenként megállapított ÖREGSÉGI NYUGDÍJ átlagok, csupán csak a tisztán látás végett.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tsz-elnok, 2014.11.01 19:43

@antelem: Ahogy mondod nemzeti maffia lett. Az egeszvilag ellen probal hadakozni, pofazni mintha legalabb is egy 100-150 millios eros orszag lenne. Manapsag kulonben egy vilag elleni harcra annyi sem eleg lasd a probalkozo de pofaraeso ruszkiorszagot. Mint ahogy manapsag valaki megjegyezte: "Ha az orban diktatura egy 60-80 millios orszagot kepviselne akkor mar vilagegest okozott volna".
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html