Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Áprilisban is az idén megszokott tempóban bővült az amúgy viszonylag szerény méretű, túlnyomó többségében a céges és flottavásárlások által dominált hazai újautópiac - derül ki a Datahouse friss statisztikáiból. Az elmúlt hónapban 5,5 ezer, január-áprilisban 21 ezer új személygépkocsira került rendszám, ami rendre 19,1 és 22,3 százalékos növekedést jelent 2013 hasonló időszakához képest.

Mindez arra utal, hogy az év egészében is megvalósulhat a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által előre jelzett 10-12 növekedés - kommentálta az adatokat a Napi.hu-nak Erdélyi Péter, az MGE elnöke. Hozzátette: jó jel, hogy az év elején a 2013. évinél jelentősen erősebb 2012. évi első negyedéves adatokhoz képest is 15 százalék növekedés mutatkozik.

Az MGE jelentősnek tekinti a forintkamat csökkenését, ami kedvező autófinanszírozási lehetőségeket biztosít, és piacnövelő hatása van. Erdélyi Péter megjegyezte: ennek köszönhetően minimálisan, de még a hibahatáron belül nőtt a magánvevők aránya a piacon. Ellenkező hatása lehet ugyanakkor a forint jelentősebb gyengülésének, de az importőrök bíznak abban, hogy ez nem megy el addig a szintig, amikor jelentősen negatívan befolyásolná az új autók értékesítését.

Az Opel-Skoda-Ford-VW négyesfogat együttesen a piac több mint 40 százalékát birtokolja, a Suzuki az 5. helyen végzett. A négyhavi statisztikát tekintve szembetűnő változás a hobbiterepjárók és a felső középkategóriás autók részarányának csökkenése, valamint az egyterűek növekvő népszerűsége.

A tíz legnagyobb márka (2014 jan.-ápr.)
HelyMárka                   
Db        
Piacrész. (%)
1Opel261812,47
2Skoda231411,02
3Ford220410,49
4VW19519,29
5Suzuki16327,77
6Dacia11025,25
7Toyota10344,92
8Nissan9194,38
9Renault7893,76
10Peugeot7593,61
Forrás: Datahouse