Az MTI-vel szombaton ismertetett levélben a bizottság munkaadói és munkavállalói oldala teljes egyetértésben a vállalkozások működőképessége, illetve a munkahelyek megtartása érdekében kéri a rendszer július 1-jére tervezett elindításának elhalasztását. Korábban ugyanezt kérte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) is közösen írt, a nemzeti fejlesztési miniszternek és a nemzetgazdasági miniszternek címzett levelében. A szervezetek ugyanis úgy vélik, hogy nehézkes az e-útdíj regisztráció, és a tesztüzem elmaradása miatt kockázatos hétfőn "élesben" elindítani az elektronikus útdíjfizetési rendszert: a határokon torlódások, az országban akár áruellátási gondok is kialakulhatnak.

július 1-jétől hatályos jogszabályváltozás szerint a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetniük a magyar gyorsforgalmi, valamint főutakon. A fizetendő díj a jármű tengelyeinek a számától, és a motor környezetvédelmi besorolásától függ.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) e-útdíj szóvivője az MTI-vel korábban azt közölte, hogy a regisztráció kezdete óta már több mint 10 500 felhasználó összesen csaknem 50 ezer tehergépjárművet regisztrált a HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszerbe pénteken 14 óráig. Kibédi-Varga Lajos elmondta azt is, hogy az e-útdíj rendszer kivitelezése az ütemterv szerint halad, a beszerzési, beruházási feladatok és informatikai fejlesztések június 30-ig megvalósulnak, és az éles üzem a tavaly májusban meghatározott határidőben elindul. Korábban hasonló értelemben nyilatkozott lapunknak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is, holott fuvarozói körökben felmerült, hogy a halasztás kérdése a június 29-ei kormányülésen is felmerülhet.