Meglepő számok érkeztek a kgfb-ről

Becslések szerint legalább 100 ezer autó közlekedik kgfb nélkül a magyar utakon. Az általuk okozott kárt megpróbálják behajtani, de amit nem sikerül, azt a többség fizeti a kötelező díjába építve - írja a figyelmet az Azénpénzem.hu.
Szász Péter, 2017. május 26. péntek, 11:45

Bár pontos számok nincsenek a kgfb nélkül közlekedő autókról a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) a Kártalanítási számla terhére történt bejelentések és kárrendezések alapján 100 ezerre becsüli a számukat - írja a portál.

A Kártalanítási számlát a MABISZ kezeli. Ők fizetnek a károsultnak, ha olyan okoz balesetet, akinek nincs kgfb-je. Évente mintegy 5-6 ezer bejelentés érkezik a kár pedig 2,5 milliárd forint. Az autók között vannak forgalomból kivontak, a "kert végében álló" 25-35 éves roncsok, amiket néha "előszednek" és külföldről behozott, de forgalomba nem helyezett járművek.

A Mabisz minden esetben visszkeresetet indít a biztosítatlan gépjármű üzembentartójával, illetve tulajdonosával szemben. A törvény alapján a károkozónak meg kell térítenie a kártérítés összegét, a késedelmi kamatot, a tételes költségeket és a jogi eljárás költségét is. Először felszólítást küldenek ki, és ha az eredménytelen, 1 millió forint alatti követelés esetén a közjegyző által küldött fizetési meghagyás érkezik a károkozónak, 1 millió forint felett pedig bírósági eljárást indít a Mabisz.

Bár évi 5-6 ezer ilyen ügy van, többségük elhúzódhat. 2015 végén például majdnem 16 ezer ilyen - regressz - eljárás volt folyamatban.

Megoldást a fokozott ellenőrzés jelentene és például a kgfb nélküli autó lefoglalásának lehetősége, amelyre van példa az unióban - olvasható az Énpénzem.hu-n.

Olvassa el kapcsolódó cikkünket arról, hogy az autósok miért nem férnek hozzá saját kártörténeti adataikhoz.

HOZZÁSZÓLÁSOK