Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nyár elején az országgyűlés két próbálkozásból elfogadta a csak lex csicska néven emlegetett, alapvetően a Jobbik köztéri hirdetései ellen hozott törvényt. A szabályozást azóta többféle módon kijátszotta a párt, például magánszemélyek tették közzé a kampányidőszakon kívüli politikai plakátjait.

Múlt héten pedig a párt bejelentette, hogy 1100 plakáthelyet vásárolt. Így nem sért jogszabályt a kihelyezett hirdetéseivel. Azonban kedden a  Pest Megyei Kormányhivatal a "tiltott pártfinanszírozásba" ütköző, "jogsértő módon" a Publimont és a Mahir felületeire kihelyezett plakátok eltávolítását rendelte el.

Simicska Lajos üzletember ezt követően szerdán közleményt jelentetett meg a Hír TV oldalán, melyben azt írta: "közterületi cégeim vezetőit arra kértem, hogy politikai és közéleti tárgyú hirdetés közzétételére vonatkozó megrendelést ne vegyenek fel, illetve ne teljesítsenek." Indoklása szerint a plakátok eltávolításával a "hatalom a nyílt, leplezetlen erőszak útjára lépett."

A vállalkozó (akinek vagyonát a Napi.hu kiadásában megjelenő A 100 leggazdagabb 2017 című kiadvány 80 milliárd forintra becsülte, ezzel a 11. legvagyonosabb magyar) köztéri hirdetési cégei tavaly a kevés nyereséges vállalkozása közé tartozott. A Mahir Cityposter 157 millió forintos, a Publimont 431 milliós, az Euro Publicity pedig 145 millió nyereséget könyvelt el.