Megvan, mikor jön a dugódíj

2016-ban startolhat a dugódíj Budapesten, az Országgyűlés a jövő tavasszal dönt az ügyben. A díj a Budai körút és a Hungária körgyűrű által határolt területre vonatkozik majd, mértéke nagyjából két BKV jegy ára lesz - értesült a Figyelő.
Napi.hu, 2014. október 30. csütörtök, 08:53

Politikai kockázata miatt nem foglalkozott mostanáig a dugódíjjal a fővárosi közgyűlés, ám néhány hónapon belül a parlament elé kerül a bevezetését lehetővé tevő törvényjavaslat - értesült a Főpolgármesteri Hivatalhoz közelálló közösségi közlekedési szakértőtől a Figyelő. A témát azért jegelte mostanáig a fideszes városvezetés, mert tisztában van azzal, hogy a nem jól időzített és rosszul kommunikált dugódíjjal megbukhat.

A Figyelő úgy tudja, hogy a korábbi javaslatokat nem dobják félre, azokra alapozva készül a behajtási díj közösségi közlekedésre gyakorolt hatásának modellezése, a zónák kialakítása és a tarifák megállapítása.

A Figyelő szerint a dugódíj 2016-os startja olyannyira biztos, hogy az idén nyáron tesztelt és beüzemelt közterületi parkolás egységes mobilfizetési rendszerét eleve úgy fejlesztették ki, hogy a dugódíj fizetésre is alkalmas legyen.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2014.10.30 14:16

@matrica: Az a szolgáltató és bolt sem normális manapság, amelyiknek nincs parkolója.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2014.10.30 14:14

@ingyen: Amint rámutat, hogy hol írtam ilyesmit, máris számon kérheti, hogy nem gondolkodnék!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2014.10.30 14:14

@ingyen: És én ezt hol írtam?

Az EU-nak annyi feltétele volt, hogy:
- legyen behajtási díj (dugódíj)
- legyen egy minimális utaslétszám

Természetesen a magyarok a beruházást jól elnyújtották, s teljesen ki sem építették, így pl. az utaslétszámmal is lesznek gondok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2014.10.30 14:12

@RealMan: Egyébként a dugódíj a 4-es metro EU-s támogatási szerződésének egyik feltétele volt.

Most: vagy bevezetik, vagy visszafizetik a támogatást!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2014.10.30 14:11

@RealMan: Németben él, s még nem hallott pl. a környezetvédelmi behajtási zónákról? Az a matrica sincs ingyen!

http://www.ger-mania.hu/nemethasznosaktualis/sok-nemet-varosban-kotelezo-a-kornyezetvedelmi-matrica-49659.html

"Jelenleg Németország alábbi városaiban vannak környezetvédelmi zónák:
Augsburg, Berlin, Bochum, Bonn, Bottrop, Bremen, Dortmund, Dresden, Duisburg, Düsseldorf, Essen, Frankfurt am Main, Freiburg im Breisgau, Gelsenkirchen, Hannover, Heidelberg, Heilbronn, Herrenberg, Ilsfeld, Karlsruhe, Köln, Leipzig, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Mühlacker, Mühlheim, München, Münster, Oberhausen, Osnabrück, Pfinztal, Pleidelsheim, Pforzheim, Recklinghausen, Regensburg, Reutlingen, Schwäbisch Gmünd, Stuttgart, Tübingen."
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html