BUX
39279

Minden második ember már digitálisan tévézik

A magyar előfizetők 49,8 százaléka választotta a digitális televíziózást júniusban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jelentése szerint.

NAPI, 2010. augusztus 13. péntek, 12:20

Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.A jelentésben szereplő szolgáltatók június végén, a májusival megegyezően, 2,527 millió előfizetést tartottak nyilván.Júniusban a jelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a májusi 18 százalékról 18,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. 12 hónappal korábban ennek a technológiának a részesedése 12,9 százalékos volt.Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya a korábbi tendenciának megfelelően tovább csökkent 2010 júniusában. A műholdas szolgáltatásokat figyelembevéve a szegmens a piacvezető DIGI részesedése júniusban 45,2 százalékról 44,9 százalékra, a UPC-é 22,9 százalékról 22,7 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 27,2 százalékról 27,9 százalékra emelkedett.Az NMHH jelentésében szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a májusi 30,7 százalék után június végén 30,5 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részesedésé júniusban 24,1 százalékról 24,5 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23,3 százalékról 23,5 százalékra nőtt.