Nagy változás jöhet az utakon

A túlterhelt teherautók (kamionok) kiszűrését szolgálja a kiépülőben lévő, tengelysúlymérő TSM rendszer. A működés részletszabályairól tett közzé a nemzeti fejlesztési miniszter egy rendelettervezetet a kormány honlapján.
Németh Géza, 2017. augusztus 7. hétfő, 06:20

A TSM rendszer megállás nélkül képes mérni a teherautók súlyát, illetve tengelyterhelését. A teljes kiépítés 29,9 milliárd forintba kerül. Az éves üzemeltetési költsége 2,2 milliárd forint, míg a túlsúlyos járművek üzemeltetői várhatóan évi 8 milliárd forint bírságot fizetnek - olvasható a javaslatban.

A tervezet meghatározza a túlsúlyos és túlméretes jármű fogalmát, eszerint ennek az össztömege nem haladhatja meg

  • kéttengelyes jármű esetén a 20 tonnát,
  • háromtengelyes jármű vagy csuklós jármű esetén a 26 tonnát,
  • négy- vagy ennél több tengelyes jármű vagy csuklós jármű esetén a 32 tonnát,
  • háromtengelyes járműszerelvény esetén a 28 tonnát,
  • négytengelyes járműszerelvény esetén a 38 tonnát,
  • míg az öt- vagy ennél több tengelyes járműszerelvény esetén a 40 tonnát.

A túlsúlyos és túlméretes járművek közlekedéséhez a hozzájárulást az országos közutat - vagy több önkormányzat közigazgatási területét - érintő közlekedés esetén a Magyar Közút Nonprofit Zrt. adja meg.

Kizárólag helyi közutat érintő közlekedés esetén a közút kezelője ad engedélyt a tovább haladásra. A tervezet táblázatba foglalja a túlsúllyal történő közlekedés díját, amely kilométerenként akár 800 forint is lehet.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kakambuki, 2017.08.07 08:16

Mi az hogy helyi közút?? Úgy tudom hogy van közút az állami útkezelők kezelésében, helyi utak a helyi út kezelőjének (jegyző) kezelésében és magán út magán személy tulajdonos által kezelve.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html