A pályázat előkészítésébe bevont Metróért Egyesület már a tender meghirdetése előtt levélben jelezte: a kiírásban szereplő műszaki leírás félreérthető - olvasható a napilapban. A BKV akkor azt válaszolta, hogy az eljárás tárgyalásos szakaszában majd felhívják erre az ajánlattevők figyelmét, ám úgy tűnik, ez nem történt meg.

A Közbeszerzési Döntőbizottság egyelőre csak nyilvántartásba vette a Skinest Rail AS jogorvoslati kérelmét, maga az eljárás még nem indult meg. Az észt pályázó szerint ugyanis az ajánlatuk minden lényeges szempontból kedvezőbb volt a versenytársénál, az érvénytelenné nyilvánítás okaként felhozott érvek pedig formálisak - éppen ezért a cég az Európai Bizottsághoz is panaszt nyújtott be.

A Népszabadságnak nyilatkozó szakértők szerint az észtek panasza egyáltalán nem alaptalan. A cég ugyanis kilencmilliárddal olcsóbban újítaná fel a szerelvényeket, ráadásul korszerűbb műszaki paraméterek mentén (aszinkronhajtás, pneumatikus felfüggesztés, tárcsafék, kisebb energiafogyasztás), öt évvel hosszabb élettartamot ígérve. Ehhez képest marginális kérdés a járművezetői oktatószimulátor, a meghibásodási blokkvázlat hiánya, illetve a menekülőlétra vagy a rámpa kérdése.

Az ügy miatt legalábbis kérdéses, hogy az eredetileg tervezett dátumra, azaz 2016 végére készen lesz-e a felújítással a főváros.