Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára például az együttműködés idén februári indításakor úgy beszélt, a Rába-Volvo szövetség lendületet ad majd a magyar buszgyártásnak.

A Rába-Volvo a legújabb, pécsi tendergyőzelmével már 66 autóbusz szállítását kezdheti 2014 tavaszától - a nemzeti pántlikába csomagolt buszban azonban nem lesz magyar alkatrész. A Rába a közleményében továbbra is jövő időben említi a magyar beszállítók részvételét. A teljes egészében lengyelországban készülő 7700A és 7900 típusú buszokba tehát egyetlen magyar cég sem szállít egy szöget sem.

A cég az idő rövidségével indokolja a magyar beszállítók elmaradását, ami azért érdekes, mert két éve, az állami felvásárlás óta stratégiai cél a Rábánál a buszgyártás. Az Omnibuszblog szerint az sem utal semmi jóra, hogy a cég a későbbiekben "a magyar igényeknek megfelelő" specifikációval gyártaná a buszokat, majd a magyar beszállítók részvételével.

A közelmúltban Budapesten forgalomba állított 159 Mercedes Citeroban, valamint a 2004-ben vásárolt Volvo 7700A-kban is több a magyarországon gyártott alkatrész, most rendelt Rába-Volvo darabokban.

A sors fintora, írja a blog, hogy a Volvo a kilencvenes években ajánlatott tett az Ikaruszra, de az üzlet a közvélemény és a gyári dolgozók ellenkezése miatt nem valósult meg. Ehelyett a svédek inkább a lengyelországi Wroclawban építettek buszgyárat egy zöldmezős beruházás keretében. Éppen itt készülnek a most importálandó buszok..