Olcsóbban épülhet az M6-os, mint az M7-es

Az M6-os Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly és Pécs közötti, az 58-as főútig vezető, összesen 79 kilométernyi szakaszára érkezett három pályázat közül a Strabag vezette konzorcium legjobb, 266 milliárd forintos árajánlata szerint az építési költség 200 milliárd, a 30 évig tartó fenntartási, üzemeltetési költség pedig 66 milliárd forintot tesz ki - tudta meg a Napi Gazdaság.
NAPI Online, 2007. október 5. péntek, 08:09

Az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti 35 kilométeres szakasza 43,8 milliárd forintba, azaz tavalyi áron kilométerenként 1,25 milliárd forintba került. Az M7-es és az M6-os költségeit összehasonlítva, nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy az M6/M60-as út esetében kilenc nagyobb híd, illetve völgyhíd, valamint négy helyen különválasztott alagút épül. Az ajánlatban az alagutak építési költsége 47,5 milliárd forintra rúg. A viaduktok és hidak építési költsége 41,5 milliárd, az útépítésé pedig így összesen 109,5 milliárd forintot tesz ki. Mivel 79 kilométert kell megépíteni, az egy kilométerre eső költség 1,37 milliárd forint. Eszerint - figyelembe véve a kétéves inflációt - kilométerenként mintegy tízmillió forinttal olcsóbban készülhet el az M6-os út, mint az M7-es említett szakasza.

HOZZÁSZÓLÁSOK