A határokon túli bevásárlóturizmus jóval nagyobb, 50 százalék feletti tempóban ugrott meg az előző évhez képest, mint a kiskereskedelem hazai boltokban mért 5 százalékos növekedési üteme. A vásárlások értéke 73,3 milliárd forintot tett ki az első három negyedévben, szemben a tavalyi év hasonló időszaki 47,7 milliárddal. A kiutazások száma 3,9 millió volt, amely 800 ezres növekedés tavalyhoz képest.

A bevásárlóturizmus elsődleges mozgatórugója az ár, de sokat nyom a latba a választék bősége és minősége. A növekedésben az alacsony üzemanyagár is szerepet játszhatott.

A szakportál szerint Ausztria volt a fő úti cél, amely bár nem olcsó ország, a választék nagy és a kevésbé jó minőségű termékek is jobbak, mint a hazai "bóvli".

A családok hazai bevásárlásaihoz mérve a bevásárlóturizmus részaránya 1 százalék körül mozog, aminek értéke 2016-ban megközelítheti a 100 milliárd forintot. Ezzel szemben a Magyarországra irányuló bevásárlóturizmus 118 milliárd forintot hozott, így a mérleg pozitív.