Özönlenek a magyar vásárlók Ausztriába

Az idén erősen megugrott a bevásárlóturizmus, ráadásul Ausztria a legkedveltebb célpont, amelynek részben az lehet az oka, hogy tőlünk nyugatabbra a termékminőség alsó sávja is jobb, mint a hazai bóvli - írja a Blokkk.com.
Napi.hu, 2016. december 5. hétfő, 11:46

A határokon túli bevásárlóturizmus jóval nagyobb, 50 százalék feletti tempóban ugrott meg az előző évhez képest, mint a kiskereskedelem hazai boltokban mért 5 százalékos növekedési üteme. A vásárlások értéke 73,3 milliárd forintot tett ki az első három negyedévben, szemben a tavalyi év hasonló időszaki 47,7 milliárddal. A kiutazások száma 3,9 millió volt, amely 800 ezres növekedés tavalyhoz képest.

A bevásárlóturizmus elsődleges mozgatórugója az ár, de sokat nyom a latba a választék bősége és minősége. A növekedésben az alacsony üzemanyagár is szerepet játszhatott.

A szakportál szerint Ausztria volt a fő úti cél, amely bár nem olcsó ország, a választék nagy és a kevésbé jó minőségű termékek is jobbak, mint a hazai "bóvli".

A családok hazai bevásárlásaihoz mérve a bevásárlóturizmus részaránya 1 százalék körül mozog, aminek értéke 2016-ban megközelítheti a 100 milliárd forintot. Ezzel szemben a Magyarországra irányuló bevásárlóturizmus 118 milliárd forintot hozott, így a mérleg pozitív.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

George Lukacs, 2016.12.05 12:59

Bóvli? Nálunk?
Magyarország Jobban teljesít.
A gazdag magyarok kimennek és vásárolnak.
Sok a gazdag magyar, aki kimegy.
Magyarország Jobban Teljesít.
Aki itthon vásárol az is minőséget kap - kelet-európait ( kínait ).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html